BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nehéz értelmezni a gázszámlát

A fogyasztók leginkább a gázszolgáltatók ügyfélszolgálataival elégedetlenek, és még mindig sok kritikával illetik a gázszámlák érthetőségét - derül ki a Magyar Energia Hivatal (MEH) fogyasztói elégedettségi vizsgálatából, amelyet a honlapján közölt.

A közel tízezer felhasználó megkérdezésével 2010 szeptemberében végzett kutatás szerint a gázszolgáltatás folyamatosságával alapvetően elégedettek a felhasználók, ugyanakkor a gáz minőségének stabilitását és a fűtőértékről kapott tájékoztatást sokan kritizálták.

Az előző évek kutatásaihoz hasonlóan a mostani felmérésből is az derül ki, hogy a fogyasztók egynegyede nehezen tudja értelmezni a szolgáltató által küldött gázszámlát. Ezt a problémát hivatott orvosolni a 2010 novemberétől alkalmazott, jogszabálynak megfelelő új számlakép, amelynek felhasználói megítélése azonban csak a következő elégedettségi vizsgálatból derül majd ki - emeli ki a közlemény.

A felmérés arra is rávilágít, hogy a felhasználók a gáz díjait rendkívül magasnak tartják, és 40 százalékuk részben vagy teljesen aránytalannak tartja a kapott szolgáltatást és az árat.

A szabad kereskedőválasztás lehetőségéről a lakossági gázfogyasztók 89 százaléka értesült, ugyanakkor csak 9 százalékuk jelzett váltási szándékot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.