BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Győrben bővülne az Auchan-lánc

A Cora-lánccal egy hónapja gazdagodott Auchan arra készül, hogy jövőre Győrben is épít áruházat, ha felmentést kap a plázastop alól.

Ha az Auchan Magyarország megkapja a felmentést a pláza­stop korlátozásai alól, a cég jövőre Győrben megnyitja huszadik áruházát. Igaz, az elmúlt év végéig csak 12 hipermarket működött a vállalat neve alatt, de az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatósága engedélyezte, hogy megvásárolhassa a Cora hét magyarországi áruházát. „Nagy munkában vagyunk. Április 27-én vettük át a Cora áruházakat, és igyekszünk minél hamarabb összefésülni a két áruházláncot, mégpedig úgy, hogy az egyik erősségei a másikban is megjelenjenek, így alkossanak egy sokkal jobb szolgáltatásokat nyújtó hálózatot” – mondta a Világgazdaságnak Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a Cora a friss élelmiszerek választékában és a kiváló minőségű cikkek területén jobb, mint az alacsonyabb fogyasztói árakkal dolgozó Auchan, amely hasznosítani fogja a Cora hűségkártya-működtetésének tapasztalatait is.

Az Auchan számára azért is előnyös a Cora átvétele, mert Debrecenben, Szegeden és Szolnokon van Cora, de nincs Auchan, így az utóbbi három újabb városban jelenhet meg. Ennek kapcsán Dominique Ducoux kiemelte, hogy tapasztalatai szerint azokban a városokban, amelyekben tudják, hogy jön a cég, a versenytársak árcsökkentéseket indítottak, és megkezdték áruházaik átalakítását is.

Az Auchannál is indultak átalakítások: a társaság a Cora áruházak átrendezésén túl mind a 19 egységét modernizálja. És persze várja, hogy nekiállhasson a győri építkezésnek. A tavalyelőtt vett telekre hipermarketet szánnak egy üzletsorral, de szakáruházaknak is lesz hely a hipermarket köré tervezett kereskedelmi parkban.

A vezérigazgató úgy látja, hogy cége beruházása nemcsak azzal használ Győrnek, hogy több száz új munkahelyet létesít, hanem azért is, mert a társaság árszintjének megjelenése általános árcsökkenést eredményezhet a városban. Arról nem is beszélve, hogy miután mindig magyar kivitelezőkkel dolgozik a vállalat, az építőipari cégek is megrendelésekhez jutnak.

„Minden áruházunk a saját tulajdonunk. Valamennyi beruházás költsége a magyar leányvállalatot terheli, ez persze negatívan befolyásolja a nyereségességet” – mondta Domi­nique Ducoux, hozzátéve, hogy a cég veszteségességét sikerül fokozatosan csökkenteni, de a világválság kitörése gyengítette a vásárlóerőt, ezzel a fogyasztás esését hozta. Emiatt 2009-ben megtízszereződött a veszteség, majd a tavalyelőtt belépett válságadó jelentett újabb terhet. Az elmúlt évben a 3,5 milliárd forintos válságadóval együtt haladta meg a veszteség a 7 milliárd forintot.

Dominique Ducoux tavaly tavasszal azzal érkezett az Auchan Magyarország élére, hogy két éven belül megszünteti a hálózat veszteségességét. Most úgy látja, hogy a vásárlóerő csökkenése miatt ez az év is nehéz lesz, de ha jövőre valóban megszűnik a válságadó, 2014-ben már nullszaldós lehet az elmúlt 15 év mindegyikében veszteséges vállalat.

A vezérigazgató sajnálatosnak tartja, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvánnyal folytatott több hónapos tárgyalások ellenére sem kapott lehetőséget az Auchan az Erzsébet-utalványok beváltására.

„Őszintén reméljük, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnak is az az érdeke, hogy a lakosság minél jobban járjon. Hiszen a piaci versenynek is az a lényege, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a kereskedelmi hálózatok között” – mondta a vezérigazgató lapunknak.

Az a fontos, hogy a vásárlók olyan helyen válthassák be utalványukat, amely esetleg a lakóhelyük közelében van, és/vagy ahol – a fogyasztói árszint révén – több árut kaphatnak az utalványért.

Az a verseny lényege, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a kereskedelmi hálózatok között, hangsúlyozta Domi­nique Ducoux.

Demeter Kálmán-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek