BUX 44,228.66
+1.75%
BUMIX 3,779.34
-0.57%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,278
+3.90%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,595
+3.57%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
-0.32%
-0.66%
0.00%
OPUS 153.2
-0.39%
+4.17%
-3.74%
0.00%
+0.12%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,956
+1.93%
+1.55%
ALTEO 2,710
-2.52%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.68%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-1.45%
+2.97%
-3.57%
0.00%
-0.77%
+7.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
-1.41%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Szegeden befejeződött a 30 milliárdos tömegközlekedés-fejlesztési projekt

Befejeződött a szegedi elektromos tömegközlekedés-fejlesztési projekt, a 30 milliárd forintos, uniós támogatással megvalósult beruházás zárórendezvényét szombaton tartották a csongrádi megyeszékhelyen.

Botka László (MSZP) polgármester az ünnepségen elmondta, a fejlesztésnek köszönhetően - amely költségeinek 86 százalékát uniós támogatás fedezte - sikerült teljes egészében modernizálni Szeged elektromos tömegközlekedési rendszerét.

Magyarországon és Szegeden ez után is szinte minden fejlesztés európai uniós forrásból történik. A most záruló uniós ciklusban Szegedre összesen mintegy egymilliárd euró, több mint 300 milliárd forint európai forrás érkezett, magasan a legtöbb a hazai nagyvárosok között - hangsúlyozta a politikus, hozzátéve: ez tény és nem ígéret.

Botka László úgy fogalmazott, egy város olyan, mint amilyenné polgárai teszik. Szeged fejlődéséhez semmi más nem kell, csak az ott élők összefogása. "Semmilyen más külső tényező, hatalom nem tud nekünk adni semmit, de nem tud elvenni sem" - mondta.

A 2008-ban megkezdődött tömegközlekedés-fejlesztési projekt során elkészült a 2-es villamosvonal új, 4,8 kilométer hosszú pályája, korszerűsítették a meglévő 1-es, 3-as és 4-es vonalat, összesen 18,3 kilométer hosszúságban. Kiépítették az új 10-es trolibuszvonalat és 3,7 kilométerrel meghosszabbították a 8-as trolibusz vonalát.

Hat csomópontot átépítettek, huszonegy kereszteződésben pedig úgy alakították át jelzőlámpák programozását, hogy előnyben részesítsék a tömegközlekedési járműveket. Korszerűsítették a villamosremízt és a trolibusztelephelyet, nyolc új energiaellátó állomást alakítottak ki, kettőt pedig bővítettek.

A Szegedi Közlekedés Társaság járműflottája 13 alacsonypadlós Tr187-es típusú Ikarus-Skoda trolibusszal és kilenc alacsonypadlós Pesa Swing Szeged típusú villamossal bővült, mindkét járműfajta klimatizált, a trolik pedig önjáróak, vagyis 7 kilométert baleset vagy forgalmi akadály esetén akkumulátorok segítségével is képesek megtenni.
 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek