Simicska embere lett a Nemzeti Közműszolgáltató kommunikációs igazgatója
Felkai György lett az Első Nemzeti Közműszolgáltató (ENKSZ) marketing- és kommunikációs igazgatója - derül ki a társaság egy friss iratából. A Népszabadság azt írja, az egykor a Molnál is dolgozó szakember 2010 és 2014 között az állami MVM kommunikációját irányította, amivel az ország messze legnagyobb, évi tízmilliárdos reklámkerete felett rendelkezett.
A lap korábbi információi szerint eme pénzek jelentős része Simicska Lajos médiatársaságainál kötött ki. Az MVM-től történt tavalyi távozása után a központi állami reklámköltést felügyelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal vezetői székének várományosaként emlegették, ám ez végül - nem függetlenül a Fidesz-közeli pénzcsoportok belharcaitól - téves jóslatnak bizonyult. Egyes forrásaink szerint Felkai elmozdítása az MVM-ből tisztáldozat volt az Orbán–Simicska háborúban.
Az ENKSZ menedzsmentjéből eddig őrajta kívül Horváth Péter vezérigazgató vált ismertté. Horváth korábban vezette a Fidesz szolnoki szervezetét, évtizedekig a Molnál dolgozott, a 2010-es kormányváltást követően az energiafelügyelet elnökévé nevezték ki, annak 2013-as átszervezése után pedig az MVM gázügyekért felelős vezérigazgatója lett.
Az MVM-et a 2010-es váltást követően Simicska Lajoshoz közel álló szervezetként említették, az onnan hozzááramló pénzeken túl például azért, mert az állami energiaholding vezetője, Baji Csaba is egy Simicska-közeli társaságtól érkezett 2010-ben az MVM élére. A Szolnok tulajdonában álló városfejlesztő társaságot Horváth Péter ma is együtt felügyeli a Simicska-közeli Remeczki Ferenccel.
Az ENKSZ megalapításában oroszlánrészt vállalt Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára is, akit szintén Simicska-közeliként tartanak számon.
Az ENKSZ „égisze alatt” működő Főgáz hétfőn kapott országos gázszolgáltatási engedélyt. Ez alapján mostantól bárki átszerződhet a meglévő gázszolgáltatójától a Főgázhoz, azonban ott se számítson olcsóbb gázra. A Népszabadság információi szerint a közeljövőben nagyszabású politikai és reklámkampánnyal igyekeznek meggyőzni a lakosságot, hogy ennek ellenére is váltson.


