Néhány hónapja Magyarországon is kapható a Sony új prémiumkészüléke, az Xperia XZ. Milyen eredményeket hozott eddig az eszköz?
– Az előrendelési terveinket felülmúlta, másfélszer annyit igényeltek így, mint előzetesen vártuk, és az értékesítés is ennek megfelelően alakult. Nagyon jó számokat érünk el tehát, de hozzá kell tennem, hogy rendkívül erős a mezőny, hiszen az Xperia XZ-t az iPhone, illetve a Samsung Galaxy S7 és S7 edge vetélytársának szántuk. Alapvetően a technológia iránt érdeklődőket céloztuk meg az eszközzel, amit a funkcionalitása és a megkülönböztető szolgáltatásai is jeleznek. IP68-as szintű vízállóság, tripla érzékelős kameratechnológia, zajszűrés, kiváló hangminőség jellemzi többek között az Xperia XZ-t.
Üzleti szempontból hogyan teljesít a Sony Mobile?
– Az elmúlt két év stratégiaváltással telt a Sony mobilüzletágánál. Részben-egészben kivonultunk a legolcsóbb készülékek kategóriájából, a középszintű eszközöktől felfelé dobunk piacra telefonokat, és stratégiai fontosságúvá vált a prémiumszegmens. Ez a váltás egy olyan piacon, mint a magyar, ahol az eladott készülékek döntő többsége az alsó és középső szegmenst képviseli, jelentős piacirész-visszaeséssel jár együtt. Ebbe a résbe benyomultak a kínai gyártók. Ez összességében azt eredményezte, hogy nincs domináns piaci részesedésünk Magyarországon a mobiltelefonok értékesítésében, de a prémiumszegmensben jó paraméterekkel rendelkezünk, ebben a kategóriában az első öt gyártó között vagyunk.
Az okostelefonok esetében nagyon fontos szempont a fényképezés, több gyártónál megjelent a kétkamerás megoldás. A Sony hogyan reagál az új kihívásra?
– A kétkamerás megoldással próbálkozók közül például az
iPhone esetében egy teleobjektív és egy széles látókörű kameráról lehet beszélni, ezek kombinációjával érik el a legjobb eredményt. A Huaweinél pedig a fekete-fehér és a színes kamera kombinációjáról van szó. Ezek jól marketingelhető fejlesztések, de úgy vélem, mérnöki szempontból nem jelentenek nagy pluszt. Mi továbbra is a már említett háromérzékelős kameratechnológiára összpontosítunk, melynek lényege, hogy az RGBC-IR infravörös érzékelő hihetetlen színhűséget nyújt, akár verőfényben, akár belső térben. Elemzi a fényviszonyokat, alkalmazkodik hozzájuk, és pontosan úgy adja vissza a színeket, amilyenek a valóságban. A lézeres autofókusz érzékelő megméri a téma távolságát, és kedvezőtlen fényviszonyok között is gondoskodik arról, hogy éles képek készüljenek.
A Samsung Galaxy Note 7 fiaskója kapcsán adódik a kérdés, mennyire lehet biztonságosan tesztelni a készülékeket annak érdekében, hogy elkerüljék a hasonló botrányokat?
– Az okostelefonokban használt litiumion-akkumulátor műszakilag meglehetősen érzékeny technológia, ha levegőt kap az akkumulátor magja, akkor 2000 fokon ég és elolthatatlan. A mi fejlesztési koncepciónk az, hogy nem járatjuk csúcsra az akkumulátort, vagyis nem használjuk a teljes kapacitást, hanem csak 60-70 százalékban vesszük igénybe. Ezzel elérjük, hogy a telepben zajló belső elektrolitikus folyamatok jól kontrollálható szinten maradnak, nincs túlterhelve az akkumulátor.
Milyen szempontok alapján választanak okosmobilt a fogyasztók?
– Ha megnézzük a vásárlói preferenciákat, akkor azt láthatjuk, hogy az akkumulátor-üzemidő az első vagy második helyen áll. Emellett a dizájn, a kamera, a kijelző vagy például az elmosódásmentes képek készítésének lehetősége szerepel a fontosabb szempontok között. A memória még ott van az első tízben, a processzorteljesítmény viszont a tapasztalatok szerint már nem nagyon számít a fogyasztóknak.
Mi lehet a következő nagy dobás a digitális eszközök piacán? A virtuálisvalóság-megoldások például beválthatják a gyártók reményeit?
– Az okostelefon-alapú mobil egészségmegőrzés óriási felfutás előtt áll. A Sony is befektetett orvosi elektronikai területen, de egyelőre azok a fejlesztések nem értek össze a mobiltelefonos részleg fejlesztéseivel. Az már jól látszik, hogy az egyéni felhasználók körében most nagy az érdeklődés a virtuálisvalóság-eszközök és -megoldások iránt. Emellett úgy vélem, a technológia üzleti és orvosi célú felhasználásában is komoly lehetőségek vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.