Bár 2016-ban tovább nőtt az első tíz e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első tíz szereplő átlagos bővülése 73 százalék volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20 százalékra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, amely tavaly a teljes piac 18 százalékos bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni. A GKI Digital felmérése szerint a tíz legnagyobb cég együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizált online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a top 10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékáért felelt, amihez összesen több mint ötmillió sikeres tranzakció (rendelés) társult.
Az első helyezett ismét az Extreme Digital lett, amelynek az ügyvezetője, Várkonyi Balázs azt mondta, hogy az elmúlt évben is dinamikusan nőtt az internetes vásárlás és az online fizetés iránti bizalom, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a vásárlók elvárásai is gyarapodtak. Egyre jobban igénylik azt, hogy a kiválasztott terméket minél gyorsabban, akár még a rendelés napján átvehessék – tette hozzá. A második helyezett eMAG marketingigazgatója szerint a mai fogyasztók már sokkal tudatosabbak, ugyanakkor a kényelmet is jobban szeretik. Kivárják a promóciókat, megkeresik az akciókat, de nem pusztán az ár alapján döntenek, hanem a legjobb ár-érték arányú terméket és szolgáltatást választják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.