BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Hírsor

Jobb lett a stresszteszt a jelzáloghitelezőknél

A tavalyinál 20 százalékkal kevesebb állami segítségre lenne szüksége az amerikai jelzálogpiac két legnagyobb szereplőjének, a Fannie Mae-nek és a Freddie Macnek a legfrissebb stresszteszt eredménye szerint. | VG

Lassult a kínai export növekedése

A várakozásoknál sokkal lassabban nőtt júliusban a kínai export és import. A kivitel 7,2 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képest a júniusi 11,3 százalékos emelkedés után, ami február óta a legrosszabb eredmény. Elemzők 10,9 százalékos növekedést vártak. A kivitel 11 százalékkal bővült az előző hónap 17,2 százalékos emelkedése után, ami december óta a legkisebb arányú javulás, és messze elmarad a 16,6 százalékos várakozásoktól. A vártnál kisebb mértékben, 8,5 százalékkal nőtt az Egyesült Államokba irányuló export, az import pedig 24,2 százalékkal. A kínai külkereskedelmi többlet az Egyesült Államokkal szemben 25,2 milliárd dollár, valamivel alacsonyabb a kétéves csúcsot jelentő júniusinál. A külkereskedelem összességében 8,8 százalékkal nőtt. | VG

Nőtt a német külkereskedelmi többlet

A vártnál magasabb, 22,3 milliárd euró lett júniusban a német külkereskedelmi többlet. Az export 107,2 milliárd euró lett. Az import 84,9 milliárd euróra emelkedett. | VG

Olcsóbb a pilóta nélküli repülés

Évi 35 milliárd dollárt spórolhatna meg a légi közlekedési ágazat a pilóta nélküli repülőkkel, ráadásul biztonságosabbá is tehetnék az utazást, áll a UBS jelentésében. A svájci bank kutatásai szerint a pilóták kiiktatásával a légitársaságok jelentős működtetési, képzési, üzemanyag- és biztosítási költségektől szabadulhatnának meg. A Boeing júniusban kezdte vizsgálni a pilóta nélküli repülés lehetőségét technológiai szempontból, múlt héten pedig létrehozott egy repüléselektronikai csoportot, amely 2020 után légijármű-irányítási rendszereket és egyéb elektronikai eszközöket dobhat piacra. A UBS 8 ezer fő körében elvégzett felmérése során azonban arra jutott, hogy az utazóközönség egyelőre kevéssé nyitott a pilóta nélküli repülésre: 54 százalékuk vonakodna kipróbálni, és csupán a megkérdezettek 17 százaléka élne a lehetőséggel. | V. A.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek