A választás évében a politikai kommunikáció hatással van a tartós fogyasztási termékek piacára. Így volt ez négy évvel ezelőtt is, és az idén is erre lehet számítani – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a társaság évértékelő rendezvényén. Az Opel részben a választási hatásnak, részben új termékeinek köszönhetően azzal számol, hogy a tavalyi 11 500 új személy- és kishaszonjármű után az idén több mint 13 ezer talál gazdára Magyarországon. A forgalomban lévő személy- és kishaszonjárművek közül Opelből fut a legtöbb a magyarországi utakon, összesen több mint félmillió – mondta Koncz Gábor.
Az ügyvezető a reexport, vagyis a Magyarországon forgalomba helyezett, majd három hónapon belül forgalomból kivont járművek
– esetenként – piactorzító hatására is felhívta a figyelmet. Mint mondta, van olyan márka, amelynek például a személyautó-eladásaiban a reexport nagyobb volumenű, mint a ténylegesen itthon maradó autók száma. Ugyanakkor sok olyan társaság is van – közéjük tartozik az Opel is –, amely nem támogatja ezt az üzleti gyakorlatot, a reexport pedig marginális az értékesítésében.
A reexportot is tartalmazó statisztika szerint az Opel teljes tavalyi eladása kilenc százalékkal volt nagyobb a 2016-osnál. Az országban több mint 136 ezer új autót adtak el, de ennek mintegy 12,3 százaléka, 16 751 jármű három hónapon belül kikerült az országból. Így a belföldi eladások tényleges száma 119 455 volt. A márka esetében ez azt is jelenti, hogy a cég reexporttól megtisztított statisztikája lényegesen jobb eredményeket tartalmazott, mert a személyautók piacán második lett, 9,8 százalékos piaci részesedéssel – emelte ki az ügyvezető.
Az Opel tavaly 32 százalékos növekedést ért el a magánvásárlók körében – hangsúlyozta Koncz Gábor, aki további lehetőségeket lát az említett szektorban. A tavalyi 136 ezer autóeladás után a magyarországi Opel vezetése az idén 155 ezer új autó belföldi értékesítésére számít. Vagyis a cég a piaccal együtt tud majd nőni, azaz megőrzi, esetleg még erősíti is a pozícióját – emelte ki Koncz Gábor.
Tavaly számos újdonsággal állt elő az Opel Ezek közül az Insignia a nyár elején, a Crossland X ősszel, a Grandland X pedig az év vége felé került a kereskedésekbe. A 2018-as lesz az első olyan év, amikor a teljes új modellpaletta év elejétől elérhető, bár a termékújdonságok köre szerényebb lesz a tavalyinál. Tavasszal mutatkozik be a Combo Life, a már az új tulajdonos PSA alapjaira épülő új Combo személyautós változata, amelyet az év folyamán további újdonságok követhetnek az ügyvezető közlése szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.