BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A választás kedvezhet az új autók értékesítésének

Az Opel tavaly csaknem a harmadával növelte a magyarországi lakossági eladásait, és a cég vezetése további lehetőségeket is lát a szegmensben.

A választás évében a politikai kommunikáció hatással van a tartós fogyasztási termékek piacára. Így volt ez négy évvel ezelőtt is, és az idén is erre lehet számítani – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a társaság évértékelő rendezvényén. Az Opel részben a választási hatásnak, részben új termékeinek köszönhetően azzal számol, hogy a tavalyi 11 500 új személy- és kishaszonjármű után az idén több mint 13 ezer talál gazdára Magyarországon. A forgalomban lévő személy- és kishaszonjárművek közül Opelből fut a legtöbb a magyarországi utakon, összesen több mint félmillió – mondta Koncz Gábor.

Az ügyvezető a reexport, vagyis a Magyarországon forgalomba helyezett, majd három hónapon belül forgalomból kivont járművek

– esetenként – piactorzító hatására is felhívta a figyelmet. Mint mondta, van olyan márka, amelynek például a személyautó-eladásaiban a reexport nagyobb volumenű, mint a ténylegesen itthon maradó autók száma. Ugyanakkor sok olyan társaság is van – közéjük tartozik az Opel is –, amely nem támogatja ezt az üzleti gyakorlatot, a reexport pedig marginális az értékesítésében.

A reexportot is tartalmazó statisztika szerint az Opel teljes tavalyi eladása kilenc százalékkal volt nagyobb a 2016-osnál. Az országban több mint 136 ezer új autót adtak el, de ennek mintegy 12,3 százaléka, 16 751 jármű három hónapon belül kikerült az országból. Így a belföldi eladások tényleges száma 119 455 volt. A márka esetében ez azt is jelenti, hogy a cég reexporttól megtisztított statisztikája lényegesen jobb eredményeket tartalmazott, mert a személyautók piacán második lett, 9,8 százalékos piaci részesedéssel – emelte ki az ügyvezető.

Az Opel tavaly 32 százalékos növekedést ért el a magánvásárlók körében – hangsúlyozta Koncz Gábor, aki további lehetőségeket lát az említett szektorban. A tavalyi 136 ezer autóeladás után a magyarországi Opel vezetése az idén 155 ezer új autó belföldi értékesítésére számít. Vagyis a cég a piaccal együtt tud majd nőni, azaz megőrzi, esetleg még erősíti is a pozícióját – emelte ki Koncz Gábor.

Tavaly számos újdonsággal állt elő az Opel Ezek közül az Insignia a nyár elején, a Crossland X ősszel, a Grandland X pedig az év vége felé került a kereskedésekbe. A 2018-as lesz az első olyan év, amikor a teljes új modellpaletta év elejétől elérhető, bár a termékújdonságok köre szerényebb lesz a tavalyinál. Tavasszal mutatkozik be a Combo Life, a már az új tulajdonos PSA alapjaira épülő új Combo személyautós változata, amelyet az év folyamán további újdonságok követhetnek az ügyvezető közlése szerint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.