BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adminisztrációt csökkent a Navasz

Gyors, egyszerű és kényelmes online ügyintézést ígér a Nemzeti Adatvagyon Szolgáltatásfejlesztés, a Navasz. Az 5,5 milliárd forintos vissza nem térítendő uniós beruházás lényege, hogy a közigazgatási szervek ezentúl nem saját nyilvántartásokat építenek és fejlesztenek, hanem egy közhiteles adatbázisból nyerhetik ki a legfrissebb információkat. A másik kiemelt cél, hogy a projektben megvalósítandó fejlesztések mind az ügyfelek, mind a közigazgatási szervek számára szolgáltatási színvonal-növekedéssel, másrészt adminisztratív terheik csökkenésével járjanak. Bővülni fog az ügyfelek által elektronikusan intézhető ügyek tekintetében az ügyintézési csatornák száma (webes, mobilapplikáció, telefonos), valamint az elektronikusan intézhető ügyek köre is. Élethelyzetekhez is igazodnak majd az ügyek, például ha valaki elveszítette a táskáját, benne minden okmányával, akkor egyetlen ügyintézéssel lehet majd pótolni a személyi igazolványt, a jogosítványt és az útlevelet is, nem kell három hivatalos szervnél sorban állni. Illetve egy költözés során elektronikusan is be lehet majd jelenteni a lakcímváltozást – mondta Ignácz István, a nyilvántartások vezetéséért felelős helyettes államtitkár. A Navasz olyan minőségi változást eredményez, mint amilyen a nyomógombos telefonokról az okostelefonra váltáskor következett be – mondta Arató Dávid, a projektet fejlesztő konzorciumot vezető Idomsoft Zrt. vezérigazgatója. A Navasz az év végére elkészül, jövő januártól pedig már minden funkciója elérhető lesz. Ma mintegy 186 ezer jogosultsággal rendelkező használja a közhiteles nyilvántartásokat a közigazgatási oldalról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.