Javuló hazai eladásai és a gyenge jen az utóbbi két év legmagasabb, 673 milliárd jenes üzemi eredményéhez segítették a Toyotát. A decemberrel zárult harmadik üzleti negyedévben 53,6 százalékkal növelték a profitot az egy évvel korábbi időszakhoz képest, miközben a Reuters elemzői konszenzusa feleekkora növekedést jelzett előre. A kiugró bővülésre tekintettel 10 százalékkal 2200 milliárd jenre, azaz 20,23 milliárd dollárra javították a márciussal záruló üzleti évre vonatkozó profitkilátásukat. A Toyota a negyedévben autóeladásait az előző évi 2,28 millióról 2,63 millióra növelte. Ezen belül odahaza 3, Európában 1,7 százalékkal nőtt a forgalma, míg legfontosabb exportpiacán, az Egyesült Államokban csak tízezerrel kevesebb, 735 ezer autót tudott eladni. Az onnan származó üzemi eredmény 53 százalékos zuhanása mögött a marketingkiadások megszaladása és az egyre nagyobb árkedvezmények húzódnak meg, melyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a gyártók minél több autót értékesíthessenek az egyre szűkülő piacon. Az USA-ban a piacvezető General Motors (GM) kihasználta a Toyota botlását, s az évzáró negyedévben 4,5 százalékkal több, 957 ezer járművet értékesített, igaz, ebben kanadai forgalma is benne van. Különösen a magas haszonkulccsal eladható városi terepjárók (SUV), kisteherautók és crossoverek fogytak jól, de a GM eredményességét a szoros költséggazdálkodás is segítette.
Az amerikai piacvezető társaság is meglepte az elemzőket. Globális árbevétele a várt 36,55 helyett 37,7 milliárd dollár lett, egy részvényre eső eredménye (EPS) pedig 1,38 helyett 1,65 dollárra ugrott. Egyszeri tételektől szűrt adózott nyeresége a tavalyi 1,9-hez képest 3,1 milliárd dollárra nőtt a negyedévben. A cégnél a Trump-féle adótörvény miatt egyszeri 7,3 milliárd dolláros leírást eszközöltek. Ehhez jött még az európai üzletág tavalyi, a francia Peugeot-Citroen csoportnak való eladása utáni 6,2 milliárdos értékvesztésének elszámolása. A GM csoport autóiból tavaly 4,1 százalékkal több, összesen 9,6 millió darab fogyott világszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.