BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reformokra szorul a Facebook

Ismét várakozások feletti eredményt ért el a Facebook, amely a Thomson Reuters 1,95 dolláros egy részvényre eső kiigazított nyereségről (EPS) szóló konszenzusa helyett 2,21 dollárt ért el a tavalyi utolsó negyedévben. A 12,97 milliárdos bevétel 420 millióval haladta meg a vártat és 47 százalékkal az egy évvel korábbi értéket. A bevétel 98,5 százaléka a felületen elhelyezett hirdetésekből származott. A 4,27 milliárd dolláros adózott nyereség 20 százalékos bővülést takar.

A hirdetések szempontjából legfontosabb közönség, a Facebookot napi rendszerességgel felkeresők száma egy év alatt 14 százalékkal 1,40 milliárdra nőtt, hasonló arányban 2,13 milliárdra gyarapodott a havi rendszerességgel visszatérők tábora – írja a CNBC. A társaság legfontosabb piacán, Észak-Amerikában viszont a napi felhasználók száma egymillióval 184 millióra esett vissza, ilyet még nem tapasztaltak a töretlen növekedést bebetonozottnak hívő befektetők. Mi több, Mark Zuckerberg szerint a portálon végrehajtott változtatások miatt globálisan napi 50 millió órával, azaz 5 százalékkal esett vissza a Facebook böngészésével eltöltött idő. Az alapító-vezérigazgató mindezt a vírusos videók terjedése miatti félelmekkel magyarázta, ám a Facebook társadalmi hasznosságának egyre kritikusabb megítélése, a függés kialakítása, a portál álhírek terjesztésében betöltött úttörő szerepe és politikai manipulációs terepként való megjelenése is nagy szerepet játszott a népszerűségvesztésben.

A részvényeseket a tartalmi megfontolások és a nézőszám alakulása is érdekli, ez köszönt vissza az árfolyamnak a gyorsjelentés közreadását követő 4,5 százalékos esésében, ami 2 százalékra szelídült, miután a befektetői tájékoztatón a Facebook részéről megerősítették, hogy költségeik növekedése az idén biztosan nem haladja meg a 45-60 százalékot, és a menedzsment a hirdetési tarifák emelkedésével, valamint a gyenge dollár miatti kedvező árfolyamhatásokkal is számol. A Facebook dolgozóinak száma megduplázódott, 14 ezerre nőtt tavaly. Ma már minden második alkalmazott a kéretlen és tiltott tartalmak szűrésével foglalkozik, számuk az év végéig további hatezerrel nő.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.