BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reformokra szorul a Facebook

Ismét várakozások feletti eredményt ért el a Facebook, amely a Thomson Reuters 1,95 dolláros egy részvényre eső kiigazított nyereségről (EPS) szóló konszenzusa helyett 2,21 dollárt ért el a tavalyi utolsó negyedévben. A 12,97 milliárdos bevétel 420 millióval haladta meg a vártat és 47 százalékkal az egy évvel korábbi értéket. A bevétel 98,5 százaléka a felületen elhelyezett hirdetésekből származott. A 4,27 milliárd dolláros adózott nyereség 20 százalékos bővülést takar.

A hirdetések szempontjából legfontosabb közönség, a Facebookot napi rendszerességgel felkeresők száma egy év alatt 14 százalékkal 1,40 milliárdra nőtt, hasonló arányban 2,13 milliárdra gyarapodott a havi rendszerességgel visszatérők tábora – írja a CNBC. A társaság legfontosabb piacán, Észak-Amerikában viszont a napi felhasználók száma egymillióval 184 millióra esett vissza, ilyet még nem tapasztaltak a töretlen növekedést bebetonozottnak hívő befektetők. Mi több, Mark Zuckerberg szerint a portálon végrehajtott változtatások miatt globálisan napi 50 millió órával, azaz 5 százalékkal esett vissza a Facebook böngészésével eltöltött idő. Az alapító-vezérigazgató mindezt a vírusos videók terjedése miatti félelmekkel magyarázta, ám a Facebook társadalmi hasznosságának egyre kritikusabb megítélése, a függés kialakítása, a portál álhírek terjesztésében betöltött úttörő szerepe és politikai manipulációs terepként való megjelenése is nagy szerepet játszott a népszerűségvesztésben.

A részvényeseket a tartalmi megfontolások és a nézőszám alakulása is érdekli, ez köszönt vissza az árfolyamnak a gyorsjelentés közreadását követő 4,5 százalékos esésében, ami 2 százalékra szelídült, miután a befektetői tájékoztatón a Facebook részéről megerősítették, hogy költségeik növekedése az idén biztosan nem haladja meg a 45-60 százalékot, és a menedzsment a hirdetési tarifák emelkedésével, valamint a gyenge dollár miatti kedvező árfolyamhatásokkal is számol. A Facebook dolgozóinak száma megduplázódott, 14 ezerre nőtt tavaly. Ma már minden második alkalmazott a kéretlen és tiltott tartalmak szűrésével foglalkozik, számuk az év végéig további hatezerrel nő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.