Mintegy 150 magyar vállalkozás és csaknem 50 kereskedőházi képviselő vett részt tegnap a Magyar Nemzeti Kereskedőház Master of Business rendezvényén. A megjelent cégek zöme már zárt sikeres ügyleteket a kereskedőház közreműködésével, a rendezvényen a további exportlehetőségekről tárgyaltak. A vállalkozások jelentős hányada a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az egészségipar, a gépipar, a környezetipar és az informatika területéről érkezett.
„Montenegróban sörüzem, Algériában tejüzem jött létre, és számos élelmiszeripari termék jutott külföldre – többek között ezek az ügyletek is a tavalyi Master of Business rendezvényen indultak” – mondta a Világgazdaságnak Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: a rendezvény fő jelentősége, hogy a vállalkozók itt olyan partnerekkel tudnak tárgyalni, akik valóban jelen vannak annak az országnak a piacán, ahová ők exportőrökként szeretnének belépni. Ennek köszönhetően első kézből szerezhetnek információkat és alakíthatnak ki együttműködéseket a felek. A kereskedőház azon dolgozik, hogy működése egyre inkább a határon túli magyar vállalkozásokra is kiterjedjen. „Úgy gondoljuk, hogy Magyarország gazdasági ereje a Kárpát-medencében van. A számok alátámasztják, hogy van létjogosultsága annak az ökoszisztémának, amelyet az elmúlt két és fél évben sikerült kialakítani. Ez idő alatt több mint 5 milliárd forintnyi üzlet köttetett hazai és külhoni magyar vállalkozások között” – mondta Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója.
A tavalyi Master of Business rendezvénynek már látszanak az eredményei. „Ezeken a rendezvényeken már potenciális ügyfelek vesznek részt, így jóval hatékonyabbak egy átlagos szakmai kiállításnál. Kiderült, hogy olyan piacok is érdeklődnek a termékeink iránt, amelyekre nem is gondoltunk korábban, mint például Irán, Ghána és Törökország” – mondta a Világgazdaságnak Nagyváradi László, az InnovaSter-Trade Kft. igazgatója. Körmöci Zoltán, a vajdasági székhelyű Tisacoop exportért és fejlesztésért felelős igazgatója szintén sikeresnek ítélte a kereskedőházzal való partnerséget, amely segíthet céljuk megvalósításában, az ázsiai piacok jobb elérésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.