BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok magyar cég keresi nemzetközi piacát

Mintegy 150 magyar vállalkozás és csaknem 50 kereskedőházi képviselő vett részt tegnap a Magyar Nemzeti Kereskedőház Master of Business rendezvényén. A megjelent cégek zöme már zárt sikeres ügyleteket a kereskedőház közreműködésével, a rendezvényen a további exportlehetőségekről tárgyaltak. A vállalkozások jelentős hányada a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az egészségipar, a gépipar, a környezetipar és az informatika területéről érkezett.

„Montenegróban sörüzem, Algériában tejüzem jött létre, és számos élelmiszeripari termék jutott külföldre – többek között ezek az ügyletek is a tavalyi Master of Business rendezvényen indultak” – mondta a Világgazdaságnak Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: a rendezvény fő jelentősége, hogy a vállalkozók itt olyan partnerekkel tudnak tárgyalni, akik valóban jelen vannak annak az országnak a piacán, ahová ők exportőrökként szeretnének belépni. Ennek köszönhetően első kézből szerezhetnek információkat és alakíthatnak ki együttműködéseket a felek. A kereskedőház azon dolgozik, hogy működése egyre inkább a határon túli magyar vállalkozásokra is kiterjedjen. „Úgy gondoljuk, hogy Magyarország gazdasági ereje a Kárpát-medencében van. A számok alátámasztják, hogy van létjogosultsága annak az ökoszisztémának, amelyet az elmúlt két és fél évben sikerült kialakítani. Ez idő alatt több mint 5 milliárd forintnyi üzlet köttetett hazai és külhoni magyar vállalkozások között” – mondta Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója.

A tavalyi Master of Business rendezvénynek már látszanak az eredményei. „Ezeken a rendezvényeken már potenciális ügyfelek vesznek részt, így jóval hatékonyabbak egy átlagos szakmai kiállításnál. Kiderült, hogy olyan piacok is érdeklődnek a termékeink iránt, amelyekre nem is gondoltunk korábban, mint például Irán, Ghána és Törökország” – mondta a Világgazdaságnak Nagyváradi László, az InnovaSter-Trade Kft. igazgatója. Körmöci Zoltán, a vajdasági székhelyű Tisacoop exportért és fejlesztésért felelős igazgatója szintén sikeresnek ítélte a kereskedőházzal való partnerséget, amely segíthet céljuk megvalósításában, az ázsiai piacok jobb elérésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.