BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lágy hibridként jön az új A6-os

Az MLB Evo építőkészletet használja az új Audi A6-os, karosszériája acél és alumínium vegyesen. Pár centivel nagyobbak lettek a külső méretek, ugyanez elmondható a váll- és fejtérről is. Változatlanul 530 literes a csomagtér térfogata, igaz, szélesebb lett, immár két golftáska is elfér benne egymás mellett. Extraként választható az összkerék-kormányzás, amelynél a hátsó kerekek akár 5 fokos szögben is képesek elfordulni, a fordulókör átmérője így mindössze 11,1 méter. Noha a mérnökök mindent megtettek, hogy csökkentsék a tömeget, végül 5–25 kilogrammal lett nehezebb az új generációs A6-os. Ez a lágy hibrid hajtásnak tudható be, hiszen az indítógenerátor és a lítiumion-akkumulátor tömege 25 kilogramm. Rögtön kétféle hajtást alkalmaznak majd, a hathengeres TDI TFSI 48 voltos rendszert kap, a 2,0 literes TDI 12 voltos rendszerrel jön. Alapvetően mindegyik ugyanolyan felépítésű, azonban a 12 voltos rendszerrel 0,7 liter a 100 kilométerenként elérhető megtakarítás. Guruláskor már az óránkénti 22 kilométeres sebességnél lekapcsolja a belső égésű erőforrást, és 12 kilowatt teljesítménnyel termel vissza energiát, a 12 voltos rendszerrel csak feleekkora spórolás érhető el. Az alapdízel 204 lóerős és 400 newtonméteres, a V6-os 231 lóerős és 500 newtonméteres (vagy 286 lóerővel és 620 newtonméterrel választható), a 3,0 literes V6-os biturbó 340 lóerős és 500 newtonméteres. Csak automatikus váltóval adják majd az új generációs Audi A6-ost, az elődnél kevesebb mint 5 százalék volt a kézi váltó aránya. A kínálat a második körben 2,0 literes benzinmotorral bővül, a jövőben pedig hálózatról tölthető hibrid változat is érkezik. A gyár meglepetésről beszél, könnyen lehet, hogy az S6-osban találkozunk majd ilyennel. Amíg a külső állandóságot sugall, a beltérben radikális a változás. Itt is megjelenik az A8-asban debütáló MMI touch response érintésérzékeny felület, amely az eddiginél nagyobb mértékben teszi lehetővé a személyre szabást, gyors- és kedvencbillentyűk segítségével. Az MMI navigation plus rendelésekor adják a digitális műszeregységet, a hardveres navigáció egyébként a digitális felhőt is segítségül hívja a működéséhez, hiszen a HERE online térképét használja a rendszer. Hat darab hathavonta esedékes frissítés van a vételárban, később fizetős lesz a rendszer.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.