A jelenlegi alacsony, fejenként évente 2-2,5 kilogrammos hazai marhahúsfogyasztást az Európai Unió 6-8 kilogrammos szintjére kell felhozni, ennek érdekében fogyasztásösztönző kampányt indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) – jelentette be Győrffy Balázs, a köztestület elnöke. Az utóbbi években nőtt Magyarországon a szarvasmarha-állomány, a tavaly mért 864 ezer 200 ezerrel haladja meg a 2010-es szintet. Elsősorban a húshasznú állomány nőtt: 2004 óta megnégyszereződött.
A tavaly levágott 106 ezer marha 64 százaléka tejhasznú volt, ami azt jelzi, hogy itthon az alapanyagként jóval gyengébb, a tejtermelést befejező, idősebb teheneket vágják le, az étkezési célra tenyésztett húsmarhák jellemzően külföldre kerülnek. Győrffy Balázs szerint a jó minőségű marhahús iránti igény növekedése magával hozhatja e trend megfordulását is. Fontos lenne, hogy a hazai üzletekben és vendéglátóhelyeken is elérhető legyen a jó minőségű marhahús, mert csak így valósítható meg a fogyasztás növelése. Ehhez szükség van a feldolgozóipar fejlesztésére is.
Az uniós fogyasztási szint elérése egészségügyi szempontból is indokolt lenne, hiszen a marhahús kiváló elsődleges fehérjeforrás, magas a B12-vitamin- és a vastartalma is – mondta Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, aki egyébként Charolais-törzstenyészetet tart fenn. Szerinte a fogyasztói bizalom növeléséhez fontos lépés, hogy az övéhez hasonló tenyészetekből háztáji gazdaságokhoz kikerülő állatok nyomon követése megoldott. Lényeges változás lehet az is, hogy a tervek szerint a vágóhidakról, feldolgozókból kikerülő marhahúsokat tanúsítvánnyal látják el, nemcsak a termék eredetét, hanem a minőségét is megjelölve.
A bejelentéssel egy időben indult kampányban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a fogyasztók tájékoztatását tűzte ki elsődleges célul, hogy megismertesse a marhahús minél szélesebb körű felhasználási lehetőségeit, az egyes húsrészek vásárlásával, tárolásával, elkészítésével és fogyasztásával kapcsolatos információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.