Egyszerre dögös és elegáns a brit tálalású szabadidő-autó
Nyugodtan mondhatjuk, hogy az F-Pace üdítően más, mint a német ellenfelek, büszkén viseli a márkára jellemző aktuális, meglehetősen karakteres jegyeket. Bár ez a Jaguar első szabadidő-autója, a formát mesterien kidolgozták, hosszú gépháztetejével és kupés hátsójával egyszerre dögös és elegáns. A BMW-hez hasonlóan a Jaguar is sportosságot csempészett középkategóriás SUV-jába, a 300 lóerős, 3,0 literes, ikerturbós, V6-os dízellel 6,2 másodperc alatt sprintel 100-as tempóra az F-Pace.
A 700 newtonméteres nyomaték jóvoltából itt is meggyőző az erőtartalék, emellett a V6-os hangjára sem lehet panasz: kis fordulaton halkan duruzsol, fent viszont jól csengő, érces tónusra vált. A 100 kilométerenkénti 8,3 literes tesztfogyasztása mutatja, hogy a katalógusadatoknak megfelelően a BMW-nél kicsivel torkosabb az autó. Rövidebb a ZF nyolcfokozatú váltó végáttétele. Ugyanakkor a Jaguar pont abban teljesít jól, ami a bajor autók hagyományos erősségének számít. Szabadidő-autó létére itt is van hagyományos értelemben vett vezetési élmény, a combos dízelmotor, a kommunikatív volán és a sportos hangolású futómű illik a külsőhöz.Az ülések kényelmesek, még a könyöklő is puha, és a csomagtartó egészen hatalmas a 650 literes értékkel, de 4731 milliméteres hosszúságához képest enyhén passzentos a belső. A mesterien kidolgozott dizájn miatt kicsit bátrabb vonalvezetésű berendezés illene az F-Pace-hez, ám nem vitás, hogy igényes autóról van szó. A bőrbevonatok és a kicsi, de annál szebb fabetétek is erről árulkodnak. A 3,0 literes, dízel F-Pace 18,128 millió forintos árával a legtöbb vetélytársnál drágább, ugyanakkor azzal is érdemes számolni, hogy nem 260 lóerő körüli, hanem 300 lovas motort ad ezért a pénzért a Jaguar. A kínálat alján lévő típus, a 163 lóerős dízel kézi váltóval és hátsókerék-hajtással 12,927 millió forintot kóstál.