BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rárepülnek az amerikai utasokra a társaságok

A nyári menetrend életbelépésével kilenc új desztináció érhető el a Liszt Ferenc repülőtérről – négy légitársaság (WizzAir, Ryanair, LOT, American Airlines) heti 35 új járatot indít Budapestről. Emellett hat légitársaság (Lufthansa, LOT, Finnair, Turkish, Air Canada, Aeroflot) jelentette be a frekvenciaszám bővítését, aminek köszönhetően heti 39 járattal bővül májustól a Budapest Airport forgalma – például napi hatszor indul járat Frankfurtba, ötször Varsóba, négyszer Moszkvába. Augusztustól bővít az Iberia is, míg a Qatar Airways ugyancsak

augusztustól nagyobb kapacitású gépekkel szolgálja ki a budapesti utasokat. Mindez azt jelenti, hogy a nyári menetrendi időszakban csaknem egymillió utasférőhellyel bővül a reptér kínálata.

Példa nélküli a magyar légi­szállítás történetében, hogy május elejétől immár négy észak-amerikai célállomás lesz elérhető közvetlenül Budapestről. Az Air Canada már üzemelő torontói járata nyáron naponta közlekedik majd, s május 5-én beindul az American Air­lines philadelphiai napi járata is. Az igazán nagy újdonság az lesz, hogy május 3-tól a Malév csődje után először Budapest lesz a bázisa egy hosszú távú repülőgépnek. Ekkor áll üzembe a LOT lengyel légitársaság Boeing 787-es Dreamliner gépe, amely hetente négyszer New Yorkba, a JFK reptérre, és kétszer a chicagói O’Hare repülőtérre indul. Philadelphia és Chicago először kerül fel a Magyarországról elérhető célállomások közé. Hogy van létjogosultsága az észak-amerikai piac felé terjeszkedésnek, arra a legjobb példát a Lufthansa szolgáltatja: a tengerentúlra, az újonnan felfedezett afrikai desztinációkat leszámítva, a legnagyobb, 6,5 százalékos bővülést produkálta a jegyeladásban Budapestről. A beutaztatás bővülése még erősebb: magyarországi célállomással 12 százalékkal több utas ült gépre Észak-Amerikában tavaly, mint 2016-ban, amivel a legnagyobb bővülést hozta ez a régió a Lufthansánál. A versenytársak új járataival a Lufthansa csoport bizonnyal veszít 37,5 százalékos piaci részesedéséből ezen az útvonalon – a harcból pedig az utasok profitálhatnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.