Rárepülnek az amerikai utasokra a társaságok
A nyári menetrend életbelépésével kilenc új desztináció érhető el a Liszt Ferenc repülőtérről – négy légitársaság (WizzAir, Ryanair, LOT, American Airlines) heti 35 új járatot indít Budapestről. Emellett hat légitársaság (Lufthansa, LOT, Finnair, Turkish, Air Canada, Aeroflot) jelentette be a frekvenciaszám bővítését, aminek köszönhetően heti 39 járattal bővül májustól a Budapest Airport forgalma – például napi hatszor indul járat Frankfurtba, ötször Varsóba, négyszer Moszkvába. Augusztustól bővít az Iberia is, míg a Qatar Airways ugyancsak
augusztustól nagyobb kapacitású gépekkel szolgálja ki a budapesti utasokat. Mindez azt jelenti, hogy a nyári menetrendi időszakban csaknem egymillió utasférőhellyel bővül a reptér kínálata.
Példa nélküli a magyar légiszállítás történetében, hogy május elejétől immár négy észak-amerikai célállomás lesz elérhető közvetlenül Budapestről. Az Air Canada már üzemelő torontói járata nyáron naponta közlekedik majd, s május 5-én beindul az American Airlines philadelphiai napi járata is. Az igazán nagy újdonság az lesz, hogy május 3-tól a Malév csődje után először Budapest lesz a bázisa egy hosszú távú repülőgépnek. Ekkor áll üzembe a LOT lengyel légitársaság Boeing 787-es Dreamliner gépe, amely hetente négyszer New Yorkba, a JFK reptérre, és kétszer a chicagói O’Hare repülőtérre indul. Philadelphia és Chicago először kerül fel a Magyarországról elérhető célállomások közé. Hogy van létjogosultsága az észak-amerikai piac felé terjeszkedésnek, arra a legjobb példát a Lufthansa szolgáltatja: a tengerentúlra, az újonnan felfedezett afrikai desztinációkat leszámítva, a legnagyobb, 6,5 százalékos bővülést produkálta a jegyeladásban Budapestről. A beutaztatás bővülése még erősebb: magyarországi célállomással 12 százalékkal több utas ült gépre Észak-Amerikában tavaly, mint 2016-ban, amivel a legnagyobb bővülést hozta ez a régió a Lufthansánál. A versenytársak új járataival a Lufthansa csoport bizonnyal veszít 37,5 százalékos piaci részesedéséből ezen az útvonalon – a harcból pedig az utasok profitálhatnak.


