Durva nyomulásba kezdett az amerikai élelmiszeriparban az Amazon, miután az általa felvásárolt Whole Foods tegnap bejelentette hűségprogramját. Az elektronikus kereskedelemben érdekelt gigavállalat még 2017-ben 13,7 milliárd dollárt (mintegy 3500 milliárd forint) fizetett azért, hogy a Whole Foodson keresztül betegye a lábát az Amerikai Egyesült Államok élelmiszer-kiskereskedelmi piacára. A versenytársak rögtön azzal számoltak, hogy a tranzakció további élesedést hoz majd a már eleve is brutális élelmiszeripari árversenyben, mert az Amazon az online kiskereskedelemben mutatott agresszív térhódítását folytathatja a számára új ágazatban is. Az Amazon ugyanis már eddig is bebizonyította, hogy nem riad vissza attól, hogy a piaci részesedés szélesítése érdekében alacsonyabb árakat vezessen be, ezzel önként lemondva a profitja egy részéről. Ez a várakozás igazolódott be tegnap, amikor a Whole Foods több száz termékre vonatkozó 10 százalékos akciót hirdetett meg az Amazon Prime előfizetői között. Ezenkívül bizonyos feltételek mellett a házhoz szállítás is ingyenes lesz ennél az ügyfélkörnél. A hűségprogram Floridában indul el, de nyárra országosan is kiterjesztenék.
Az Amazon új stratégiája a szakértők szerint erős turbulenciát okoz majd a 800 milliárd dollárra taksált amerikai élelmiszeriparban. A lépés főképp a szektort eddig uraló két óriásnak, a Wal-Martnak és a Krogernek fájhat, de az amerikai üzleteiket is fejlesztő német diszkontláncok – mint az Aldi és a Lidl – sem örülhetnek a Jeff Bezos Amazon-főnök által diktált terjeszkedésnek. A most bejelentett akciók mintegy 8 millió ügyfelet érintenek.
A Whole Foods 463 üzlettel rendelkezik az Egyesült Államokban, ez körülbelül 1 százalékos piaci részesedést hoz számára a kiskereskedelmi szektorban. Innen nézve nincs miért izgulniuk a nagyoknak, csakhogy az Amazon felvásárlása óta a Whole Foods növekedési pályára állt. A cég vezérigazgatója, John Mackey a Reutersnek arról beszélt, hogy a fúzió óta a vásárlók átlagosan nagyobb összeget költenek, igaz, azt már nem részletezte, hogy pontosan milyen arányokról van szó. A versenytársak mindenesetre igyekeztek hűteni a kedélyeket. A Wal-Mart szinte azonnal reagált a hírekre, s azt hangsúlyozta, hogy mintegy ötezer boltjában már eddig is alacsony árakat kínáltak. A Kroger 2800 áruházat visz, a vállalati kommunikáció szerint olyan hűségprogramok kidolgozásában érdekelt, amelyek személyre szabott lehetőséget kínálnak a vásárlóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.