BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európába jön a Lexus ES

Egyféle, 218 lóerős rendszer-teljesítményű hibrid hajtással lehet megvásárolni decembertől a Lexus új nagyautóját. Hatgenerációnyi múltra tekint vissza a Lexus ES sorozata, azonban mifelénk eddig csak szürkeimport útján jutott el, hiszen Európában egészen mostanáig a hátsókerék-hajtású GS-t kínálták a japánok. Most belátták, hogy az ügyfeleknek megfelelő választás az elsőkerék-hajtás is, ezért mostantól mi is a keresztmotoros felépítés következtében tágasabb utastérrel rendelkező ES-t kapjuk a Lexus márka nagyautójaként. Az EU-ban ES300h-ként, új fejlesztésű benzin-elektromos hibrid hajtással kínálhatják majd decembertől az autót. A belső égésű motor 2,5 literes négyhengeres, a rendszerteljesítmény 218 lóerő, a szabványos fogyasztás 100 kilométerenként 4,7 liter. Oroszországban és a környező régióban 3,5 literes V6-os, illetve 2,5 és 2,0 literes négyhengeres benzinmotorral is választható lesz. A hathengereshez és a nagyobb négyhengereshez új fejlesztésű, nyolcfokozatú automatikus váltót párosítanak.

Nagyon ráfeküdtek a megfelelő vezetési élményre a mérnökök, a független, több lengőkaros hátsó felfüggesztésnél a hátsó ülés mögött V alakú karosszériamerevítőt építenek be, az elektromos szervokormány motorja közvetlenül a fogaslécnél helyezkedik el. Az F Sport modelleknél még elektronikusan változó lengéscsillapítás is van a fedélzeten. Utóbbinál egyébként nem csak a vérmesebb spoilerek dobják fel a megjelenést, az utastérben a valódifém betéteket a japán szamurájkardok készítésénél alkalmazott technikával állítják elő, egyedülálló belső hangulatot teremtve ezzel. Alaphelyzetben bambusz- és simamokufa mintázatok találhatók a műszerfalon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.