A legfontosabb küldő országokat célozza meg az a ma induló nagyszabású nemzetközi Budapest-kampány, amelyre 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A hazai turizmus motorjának számító főváros jól teljesít, már tavaly csaknem 10 millió vendégéjszakát regisztráltak, 2010 óta másfélszeresére nőtt a Budapestre látogató vendégek száma. A szálláshelyeken van még mód a bővülésre, a szállodák 62 százalékos kihasználtsággal indították az első negyedévet – ami kiváló eredmény a klasszikus holtszezonban. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója elmondta: a nagy versenytársakhoz, vagyis Prágához és Bécshez hasonló nagyságrendű összeget, évente 4,5-5 milliárd forintot terveznek Budapest népszerűsítésére költeni. Kiemelt cél, hogy legalább még egy vendégéjszakával négy-öt napra nőjön az átlagos itt eltöltött idő.
További cél, hogy a mennyiségivel párhuzamosan elinduljon a minőségi bővülés is, és a magyar fővárost minél nagyobb számban a sokat költő, minőségi szolgáltatásokra vevő réteg vegye célba – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Az irány jó: a Budapestre látogató külföldiek 60 százaléka fürdőjegyet is vált az elmúlt években felújított fürdőkbe. Könnyid László, a szállodaszövetség elnöke szerint az MTÜ elődszervezetének teljes éves költségvetésével megegyező budapesti marketingbüdzséből induló kampány sikeréhez minden adva van. Ráadásul nem akkor indítják el, amikor baj van, hanem akkor, amikor a felívelésre rá lehet vele erősíteni. A projekthez 235 millió forintos új imázsfilm készült, de új logót és weboldalt is kapott a város. A reklámfilmet júliusig Nyugat-Európa valamennyi országában és az Egyesült Államok közvetlen légi járattal elérhető területein mutatják be. A kampány szlogenje: Spice of Europe, azaz Budapest
„Európa fűszere”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.