Nemzetközi Budapest-kampány indul
A legfontosabb küldő országokat célozza meg az a ma induló nagyszabású nemzetközi Budapest-kampány, amelyre 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A hazai turizmus motorjának számító főváros jól teljesít, már tavaly csaknem 10 millió vendégéjszakát regisztráltak, 2010 óta másfélszeresére nőtt a Budapestre látogató vendégek száma. A szálláshelyeken van még mód a bővülésre, a szállodák 62 százalékos kihasználtsággal indították az első negyedévet – ami kiváló eredmény a klasszikus holtszezonban. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója elmondta: a nagy versenytársakhoz, vagyis Prágához és Bécshez hasonló nagyságrendű összeget, évente 4,5-5 milliárd forintot terveznek Budapest népszerűsítésére költeni. Kiemelt cél, hogy legalább még egy vendégéjszakával négy-öt napra nőjön az átlagos itt eltöltött idő.
További cél, hogy a mennyiségivel párhuzamosan elinduljon a minőségi bővülés is, és a magyar fővárost minél nagyobb számban a sokat költő, minőségi szolgáltatásokra vevő réteg vegye célba – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Az irány jó: a Budapestre látogató külföldiek 60 százaléka fürdőjegyet is vált az elmúlt években felújított fürdőkbe. Könnyid László, a szállodaszövetség elnöke szerint az MTÜ elődszervezetének teljes éves költségvetésével megegyező budapesti marketingbüdzséből induló kampány sikeréhez minden adva van. Ráadásul nem akkor indítják el, amikor baj van, hanem akkor, amikor a felívelésre rá lehet vele erősíteni. A projekthez 235 millió forintos új imázsfilm készült, de új logót és weboldalt is kapott a város. A reklámfilmet júliusig Nyugat-Európa valamennyi országában és az Egyesült Államok közvetlen légi járattal elérhető területein mutatják be. A kampány szlogenje: Spice of Europe, azaz Budapest
„Európa fűszere”.


