BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A lakosok többsége időben fizet

Európában a számlák 79 százalékát, Magyarországon a csekkek és hitelek 77 százalékát fizetik ki időben az ügyfelek – derül ki az EOS csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. Az elmúlt évhez képest nem tapasztalható jelentős változás a fizetési morál tekintetében – mondta Agárdi Marianna, az EOS Faktor Zrt. fedezetlen követeléskezelési igazgatója.

Lényeges módosulás a határidőkben sem látszik: 2018-ban, a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak éppúgy, mint egy évvel korábban. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos határideje harminc nap, tíz nappal rövidebb, mint az üzleti ügyfeleké. Magyarországon némileg hosszabbak a fizetési határidők, mint a 35 napos kelet-európai átlag.

2018-ban a számlák 19 százalékát fizették késve. Az elmúlt évek trendjei alapján javulás tapasztalható, ugyanis 2014-ben a számlák 74 százalékát pontosan, míg 21 százalékát csúszva rendezték – mondta Agárdi Marianna.

A behajthatatlan követelések aránya megegyezik a tavalyival. A Magyarországon kiállított számlák

4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami azonban 2014-hez képest jelentős, 2 százalékpontos javulás. A nemfizetésnek és a késedelmes teljesítésnek hasonló okai vannak a magánszemélyek és a vállalatok esetében is: leginkább likviditási és pénzügyi problémákra hivatkoznak az ügyfelek. Igaz, hogy stabilizálódott a magyarok pozitív fizetési magatartása, de a szándékos nemfizetés aránya továbbra is meglehetősen magas. Az ilyen adósságok behajtására hazánkban minden második cég igénybe vesz követeléskezelőt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.