Európában a számlák 79 százalékát, Magyarországon a csekkek és hitelek 77 százalékát fizetik ki időben az ügyfelek – derül ki az EOS csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. Az elmúlt évhez képest nem tapasztalható jelentős változás a fizetési morál tekintetében – mondta Agárdi Marianna, az EOS Faktor Zrt. fedezetlen követeléskezelési igazgatója.
Lényeges módosulás a határidőkben sem látszik: 2018-ban, a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak éppúgy, mint egy évvel korábban. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos határideje harminc nap, tíz nappal rövidebb, mint az üzleti ügyfeleké. Magyarországon némileg hosszabbak a fizetési határidők, mint a 35 napos kelet-európai átlag.
2018-ban a számlák 19 százalékát fizették késve. Az elmúlt évek trendjei alapján javulás tapasztalható, ugyanis 2014-ben a számlák 74 százalékát pontosan, míg 21 százalékát csúszva rendezték – mondta Agárdi Marianna.
A behajthatatlan követelések aránya megegyezik a tavalyival. A Magyarországon kiállított számlák
4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami azonban 2014-hez képest jelentős, 2 százalékpontos javulás. A nemfizetésnek és a késedelmes teljesítésnek hasonló okai vannak a magánszemélyek és a vállalatok esetében is: leginkább likviditási és pénzügyi problémákra hivatkoznak az ügyfelek. Igaz, hogy stabilizálódott a magyarok pozitív fizetési magatartása, de a szándékos nemfizetés aránya továbbra is meglehetősen magas. Az ilyen adósságok behajtására hazánkban minden második cég igénybe vesz követeléskezelőt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.