T avaly 7,7 százalékkal 260 milliárd forintra nőttek a magyarországi reklámköltések, azaz fékezetten működik a piac, mert a 2016-os és a 2017-es bővülés is 11 százalékos volt – hangzott el a 2018-as reklámtorta adatai ismertető Evolution konferencián.
A kiadások nagyobb arányát a piaci szegmens reklámbevételei adták, a korábbi két évben az erős állami megrendelések táplálták a növekedést – mondta Gulyás János, a Magyar Remlámszövetség elnöke. A 2018-as reklámtortában minden médiatípusra nagyobb bevétel jutott, mint egy évvel korábban. Tavaly is az online volt a legerősebb piaci szereplő, amely 31,71 százalékosról 33,57 százalékosra bővítette a tortában a szeletét. Legerőteljesebben, több mint 16,28 százalékkal a közterületi reklámok (outdoor) piaca bővült, amelyet a mozik követtek – mert a megnövekedett nézőszám vonzotta a hirdetőket –, hárommilliárd forintos bevétellel. A harmadik legnagyobb bővülést a digitális reklámpiac produkálta.
Gulyás János a GDP 0,6 százalékát kitevő hazai reklámköltéseket alacsonynak nevezte, az Egyesült Államok adata 1,2 százalék. Márpedig minden egyes reklámra költött forint körülbelül hat forintot eredményez a GDP növekedésében.
A rádiós piac tavaly 9,51 százalékkal nőtt, ami részben az új országos kereskedelmi csatorna (Retro Rádió) elindulásával magyarázható – mondta Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke. A tévés piac növekedése pedig még az 1 százalékot sem érte el – mondta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke, ismertetve, hogy az állami költés a tévés reklámpiac 11 százalékát tette ki, ez csaknem 6,9 milliárd forint volt.
A nyomtatott lapokba vetett bizalom továbbra is erős, több mint háromezer kiadvány van a piacon, hangsúlyozta Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke. Ezen belül leginkább a napilapok és a gasztronómiai kiadványok reklámbevételei nőttek tavaly. A sajtó megőrizte harmadik helyét a reklámrészesedések terén: a nyomtatott reklámpiac bevétele 3,5 százalékkal majdnem 40 milliárd forintra emelkedett. A sajtó teljes hirdetési bevétele 105,4 milliárd forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.