Hatékonyabb motorok és önvezető taxik a Teslától
Változatlanul 100 kilowattóra kapacitású akkumulátort kap a Tesla Model S és Model X nagy hatótávolságú változata, ám az optimalizált villanymotorokkal megnőtt az elérhető hatótávolság. Az amerikai EPA hatóság mérése szerint a személyautó 595, a szabadidő-autó pedig 523 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Az állandó mágneses villanymotort, a teljesítményelektronikát, a kenést, a hűtést, a csapágyakat és a fogaskerék-áttételt is módosították annak érdekében, hogy elérjék a 93 százalékos hatásfokot, ami mintegy 10 százalékos hatótáv-növekedést eredményezett. A hatékonyság növelése azt is jelenti, hogy több energiát tud visszatermelni lassuláskor az autó. A Model S és Model X új változatai a V2-es töltőn 145 kilowattal, a V3-as töltőn 200 kilowatt teljesítménnyel tölthetők, ami akár 50 százalékkal gyorsabb feltöltést eredményez a mostanihoz képest. Továbbfejlesztették a légrugózás vezérlőszoftverét is, amely az eddiginél kényelmesebb haladást tesz lehetővé.
A közeljövőben a Tesla teljesen önvezető autókat is piacra dob az Egyesült Államokban, ezek lelke a gyártó által kifejlesztett hardveres vezérlőegység. Ezt szerelik a Model S, a Model X és április óta a Model 3-as autókba is. A Tesla saját bevallása szerint a Samsung által gyártott csip az Nvidia Xavier rendszerénél akár hétszer gyorsabb, és állítólag lézeres letapogató használata nélkül teszi lehetővé az önvezető autó működését. Az új hardverrel rendelkező autók segítségével a Tesla olyan robottaxi-szolgáltatást akar indítani, amely az ügyfelek autóit használja némi jutalék ellenében, árban pedig a mai szolgáltatásoknál legalább ötven százalékkal olcsóbb lesz.


