A Duna House cégcsoport mintegy 2,5 milliárd forintos ingatlanközvetítési jutalékot szerzett az első negyedévben, ez kis híján 7 százalékos mérséklődés az egy évvel korábbi időszakhoz képest – derült ki a vállalat negyedéves mérőszámokat részletező jelentéséből. Ebben megerősítik, hogy az első három hónapban már látszottak a koronavírus-járvány első negatív ingatlanpiaci hatásai. A cég korábban úgy tájékoztatott, hogy a lakóingatlan-piac Magyarországon a kijárási korlátozások következtében március második felében drasztikusan visszaesett. A hónap utolsó hetében éves alapon már 67 százalékos zuhanást mértek az üzletkötéseknél, amint azt a vállalat heti bontású tranzakciószám-becslése is jól tükrözi. A magyar piacon 1,9 milliárd forint volt a Duna House ingatlanközvetítésből származó jutaléka, 15 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Eközben a finanszírozás területén előre tudtak lépni, elsősorban a babaváró hitelek folytán. Az első három hónapos időszakban mintegy 63 százalékkal nőtt a cég által közvetített hitelek összege, megközelítve a 20,5 milliárd forintot. A menedzsment szerint azonban a negyedév vége felé jelentkező kihívások a teljes üzleti évükön nyomot hagynak. Megjegyezték, hogy a járvány a második negyedévtől érinti majd a csoport pénzügyi teljesítményét, a hitelközvetítői üzletágban egy-két hónapos eltolódással jelentkezhetnek a negatív hatások.
A negyedéves mérőszámokat ismertetve a cég kiemeli, hogy a vírushelyzet ellenére Lengyelországban két számjegyű bővülést értek el, mert ott erős organikus növekedési fázisban voltak, amikor a járvány felütötte a fejét. A franchise-hálózat jutalékbevétele 36 százalékkal emelkedett, meghaladva a félmilliárd forintot. A hitelközvetítésben a lengyel piac ennél is nagyobb, 92 százalékos növekedést mutatott a tavalyi első három hónappal összehasonlítva. A közvetített hitelállomány 48,5 milliárd forint fölé ugrott, amit az magyaráz, hogy az eleve töretlen organikus növekedést megdobta a cégcsoport által az év elején felvásárolt helyi hitelintézet eredménye. A vállalatcsoport ezzel párhuzamosan a cseh piacon is jól szerepelt, majdnem negyedével, 87 millió forintra növelte az ingatlanközvetítői jutalékbevételt.
A Duna House csoport irodahálózata három egységgel 243-ra csökkent március végére, itt nagyobb belső átrendeződés történt azzal, hogy a magyar hálózat a Smart Ingatlanirodák beolvadásával 11 egységgel 159 irodára csökkent, miközben Lengyelországban 81-re nőtt az egy évvel ezelőtti 72-ről. Elemzők korábban úgy számoltak, hogy az ingatlanpiaci visszaesés negatív árfolyam-reakciókat is hozhat. Nem így történt: tegnap, a mérőszámok megjelenése után 3100 forinton stagnáltak a Duna House papírjai, kötés nem született rájuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.