VG | Egyiptomban üzembe helyezték az első olyan vasúti személykocsit – az 1300-ból –, amelyet 2018-ban az egyiptomi állami vasúttársaság több mint egymilliárd euróért rendelt az oroszországi Transzmasholding (TMH) vasúti holdingtól, úgy, hogy a fővállalkozó a magyarországi Transmashholding Hungary Kft. A Railway Gazette beszámolója szerint harminchárom Oroszországban készült kocsi már Egyiptomban van, beleértve a tesztelésre és minősítésre használt prototípust is. Az év végéig befut további 175 is a tervek szerint.
A harmadosztályú kocsikat a Kairó és Alexandria közötti, 208 kilométer hosszú vonalon fogják használni. Nyolvannyolc ülésesek, LED-es világításúak, a léghűtésük keringetős rendszerű, minden kocsin két WC van. Támaszték nélküli forgóvázaik rugófelfüggesztése kétlépcsős, pneumatikus fékrendszerüket a Knorr-Bremse szállítja. A gyártó tájékoztatása szerint a járművek teljesen megfelelnek a biztonsági előírásoknak, egyúttal a „kényelem modern szintjét” nyújtják, és negyvenéves működésre tervezték őket, egyiptomi környezetben. Az 1300 kocsi öt típusból áll össze.
A Világgazdaság korábbi cikke szerint az 1300 kocsiból 620 az oroszországi Tverben, 680 pedig a Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) készül. Az utóbbi gyár – közvetve – a TMH és a Magyar Vagon 50-50 százalékos tulajdona. Az idézett lap szerint az egyiptomi fél az első magyarországi gyártású vagont ez év végéig várja. Ez egybecseng azzal, hogy a DJJ ügyvezetőjének korábbi közlése szerint novemberben kigördülhet a járműjavítóból az első egyiptomi megrendelésre készült vasúti személykocsi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.