BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sínen az első kocsi

VG | Egyiptomban üzembe helyezték az első olyan vasúti személykocsit – az 1300-ból –, amelyet 2018-ban az egyiptomi állami vasúttársaság több mint egymilliárd euróért rendelt az oroszországi Transzmasholding (TMH) vasúti holdingtól, úgy, hogy a fővállalkozó a magyarországi Transmashholding Hungary Kft. A Railway Gazette beszámolója szerint harminchárom Oroszországban készült kocsi már Egyiptomban van, beleértve a tesztelésre és minősítésre használt prototípust is. Az év végéig befut további 175 is a tervek szerint.

A harmadosztályú kocsikat a Kairó és Alexandria közötti, 208 kilométer hosszú vonalon fogják használni. Nyolvannyolc ülésesek, LED-es világításúak, a léghűtésük keringetős rendszerű, minden kocsin két WC van. Támaszték nélküli forgóvázaik rugófelfüggesztése kétlépcsős, pneu­matikus fékrendszerüket a Knorr-Bremse szállítja. A gyártó tájékoztatása szerint a járművek teljesen megfelelnek a biztonsági előírásoknak, egyúttal a „kényelem modern szintjét” nyújtják, és negyvenéves működésre tervezték őket, egyiptomi környezetben. Az 1300 kocsi öt típusból áll össze.

A Világgazdaság korábbi cikke szerint az 1300 kocsiból 620 az oroszországi Tverben, 680 pedig a Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) készül. Az utóbbi gyár – közvetve – a TMH és a Magyar Vagon 50-50 százalékos tulajdona. Az idézett lap szerint az egyiptomi fél az első magyarországi gyártású vagont ez év végéig várja. Ez egybecseng azzal, hogy a DJJ ügyvezetőjének korábbi közlése szerint novemberben kigördülhet a járműjavítóból az első egyiptomi megrendelésre készült vasúti személykocsi.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.