BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra slusszkulccsal indulnak egyes Toyota-modellek a csiphiány miatt

A globális csiphiány továbbra is hátráltatja a Toyota gyártását. A cég azzal próbál spórolni a félvezetőkön, hogy visszaáll a hagyományos, mechanikus slusszkulcsokra egyes modelleknél. A modern kulcsokba ugyanis már félvezetőket kell építeni, viszont emiatt nem jutna elég csip az autókba. Sok vásárló már több mint egy éve vár arra, hogy megkapja az új kocsiját.

A Toyota Motor Corp. jelezte, azzal próbálják meg gyorsítani az új autók legyártását, hogy elengedik a okoskulcsokat és visszatérnek a hagyományos, mechanikus slusszkulcsokhoz – írta meg a Reuters.

Gresik,-,Indonesia.,April,20,,2020.,Toyota,Inova,Car,Key gresik - indonesia. April 20, 2020. Toyota Inova car key starter. This key functions to start the car engine.
Fotó: Shuterstock

A világ legnagyobb autógyártója közölte, hogy a modern kulcsok már túl okosak, és nincs elég csip, hogy ezeket is legyárthassák az autókhoz. Csütörtöki közleményük szerint a Japánban árult két elektronikus slusszkulcstípus közül az egyiket lecserélik a hagyományos, mechanikus változatra, hogy így is spóroljanak a csipekkel. A cég azon dolgozik, hogy a megrendelt kocsikat minél előbb le tudja szállítani, emitt vált fontossá, hogy a félvezetőket inkább az autókba használják fel, ne pedig a kiegészítő termékekbe.

Kutyaszorítóba került a Toyota a csiphiány miatt

Felülvizsgálják a 9,7 millió jármű gyártását előirányzó idei termelési tervet.

A globális félvezetőhiány még mindig tart, így muszáj ideiglenes intézkedéseket foganatosítani, hogy a lehető leggyorsabban eljuthassanak az autók az ügyfelekhez

 – áll a Toyota közleményében. A cég azt is írta, hogy elnézést kér a kellemetlenségekért az érintett vásárlóiktól. Hozzátették, hogy a másik típusú okoskulcsot igyekeznek legyártani, és amint ezzel elkészülnek, el is juttatják őket a vásárlókhoz.

A globális félvezető hiány súlyos késéseket okozott az autópiacon. A gyártás és a szállítás is lelassult, emiatt vannak ügyfelek, akiknek éveket kell várni arra, hogy megkapják az új kocsikat. A Toyota ráadásul még nehezebb helyzetben van, mint a vetélytársai, mivel több természeti katasztrófa is zavarokat okozott a működésében.

A múlt héten a Toyota és Lexus modelleket gyártó vállalat közölte, hogy 

valószínűleg nem tudják tartani az idei évre prognosztizált 9,7 millió legyártott járművet.

A Toyota árfolyama
 

A Toyota BYD akkumulátorral felszerelt autót gyárt Kínában

Összeállt a kínai BYD és a japán Toyota, utóbbi a közös munka eredményeként Toyota bZ3 néven elektromos szedánt dob piacra, amit Kínában értékesítenek és gyártanak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.