A világ vezető autógyártója, a Toyota bejelentette, hogy Kínában piacra dob egy elektromos szedánt, amelyet a BYD akkumulátoraival szerelnek. A járművet a tervek szerint Kínában gyártják majd.

Fotó: AFP

A japán vállalat közölte, hogy az autó neve Toyota bZ3 lesz, azt viszont nem árulta el, hogy a jármű mikor kerül forgalomba.

Az 1995-ben alapított, sencseni központú BYD elektromos autókat és buszokat, valamint napelemeket és újratölthető akkumulátorokat gyárt. A kínai cég uralja a távol-keleti ország villanyautópiacát. Az 1937-ben alapított Toyota a világ legnagyobb autógyártója, augusztusban 766,7 ezer kocsit szerelt össze, ami 44,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit és majd tíz százalékkal a 700 ezres havi termelési célkitűzést.

A két távol-keleti cég közösen fejlesztette ki a bZ3-at.

Ez a Toyota új, úgynevezett Beyond Zero (bZ) akkumulátoros elektromos járműveinek második modellje. Az nem derült ki, hogy a két ázsiai vállalat a jövőben tervez-e közös villanyautó-fejlesztést. Egy ágazati szövetség szerint az év első hét hónapjában a kínai gépkocsigyártók adták az elektromos autók eladásainak közel 80 százalékát, a fennmaradó részen osztoznak a külföldi márkák.

Utóbbiak közül a ma árcsökkentést bejelentő Teslának vannak erős pozíciói a távol-keleti országban, míg a Toyota lemaradásban van, amit megpróbál behozni a japán vállalat. Az igyekezete érthető, hiszen Kína az e-autók legnagyobb piaca, valamint az elektromos járművek iránt világszerte nő a kereslet.

Az erős dollár Eldorádóvá tette Amerikát a Hyundai számára

A geopolitikai feszültségek által okozott jó néhány kihívás nyomán még a több mint harmincszázalékos bevételbővülés mellett is inkább a kedvezőtlen hírek domináltak a Hyundai hétfőn közzétett gyorsjelentésében. A cég a januárban közölt várható eredményekhez mérten 6 százalékponttal, 19-20 százalékra emelte az egész évre vonatkozó bevételnövekedési előrejelzést, az üzemieredmény-rátát pedig 6,5–7,5 százalék közé becsülik.