A mindössze 76 kilométert futott, ülésein még a gyári védőfóliát viselő Lexus LFA árverési rekordot döntött idén nyáron: soha nem adtak még ennyi pénzt a szupersportkocsi alapkivitelű modelljéért. Az autóért a kaliforniai Montereyben megrendezett aukción fizettek 1 105 000 dollárt, azaz több mint 403 millió forintot – írja a Smarter Média. 

Goodwood,,United,Kingdom,-,July,3:,Lexus,Lfa,Drives,Up
Fotó: Shutterstock

A portál szerint a csupán két éven át, félezer példányban gyártott típus értéke látványosan emelkedett az évek során: míg 2019-ben 352 ezer dollárért (128,38 millió forint), azaz az eredeti vételárnak névlegesen megfelelő összegért cserélt gazdát egy LFA, három évvel később már 845 ezer dollárt (308,20 millió forint) fizettek érte.

A cikk kiemeli: egészen más régiókban mozog az 571 lóerős csúcsteljesítményű, módosított futóművel, sebességváltóval és aerodinamikával rendelkező Nürburgring-kivitelek ára. Az utóbbiból 64 darabot gyártottak le az elmúlt négy évben, az ára pedig 885 ezerről (322,79 millió forint) 1,625 millió dollárra (592,68 millió forint) kúszott fel. 

Három olyan Lexus LFA Nürburgringről is tudni, amelyekért legalább 1,6 millió dollárt (583,56 millió forint) adtak online, illetve személyes részvételű árverésen.

Visszatérve erre a bizonyos alapmodellre, amelynek 

  • 65 százalékban karbonból készült karosszériáját Whitest White fantázianevű színre fényezték, és 
  • az ötszáz darabos széria 188.-jaként, 
  • kézzel szerelték össze Japánban. 

De nem ezekért került több mint egymillió dollárba, hanem mert különösebben nem használták: összesen 47 mérföldet, azaz 76 kilométert vezették.  

Érdekesség, hogy harmincadik születésnapjára Paris Hiltont is meglepte az akkori párja egy sárga, 6400 kilométert futott  Lexus LFA-val, amelyet később elcserélt egy fehérre, majd néhány év után egy szintén fehér McLaren 650S Spidert is vett.