BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megfordulhat a trend a használtautó-piacon, ismét a vevők diktálhatják az árakat

A Használtautó.hu statisztikái szerint árcsökkenés jelei mutatkoznak a magyar piacon, így három év után újra a vevők kerülhetnek kedvezőbb helyzetbe. Horváth András azt is elárulta, meddig várjunk a kocsivásárlással.

A Használtautó.hu jelenleg több mint százezer aktív hirdetést tartalmazó, teljes hirdetésállományának 83 százalékát jelentő személyautó-kategóriában 6 százalékkal csökkent az átlagár tavaly februárhoz képest – tudatta a Világgazdasággal a portál.

20210126 SzegedHasznált autó kereskedés.Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Már nem nagyon találni használt kocsit egymillió forint alatt Magyarországon.
Fotó: Frank Yvette / Délmagyarország

Ez az elmúlt, járvány- és háborús helyzettel, valamint inflációval (is) sújtott esztendők fényében komoly változásnak számít, különös tekintettel arra, hogy 2021 óta évről évre akár több mint 30 százalékos átlagár-növekedés is megfigyelhető volt. A személygépkocsik drágulásának ezért az elmúlt időszakban legjobban az eladók és a kereskedők örülhettek – írják.

Már nem nagyon találni használt kocsit egymillió forint alatt

Az oldalon a hirdetések túlnyomó részét továbbra is az 1–3 millió forintos vételáron kínált személyautók teszik ki, miközben az elmúlt három év alatt leginkább 3–7 millió és 7–15 millió forint között növekedtek a hirdetésszámok. Az előbbi esetében 30, az utóbbi esetében pedig csaknem 100 százalékos ugrásról beszélhetünk, azaz ebben az árkategóriában megduplázódott a portálon megtekinthető járműállomány. Eközben az egymillió forint alatti kocsiknál felére esett az elérhető választék is.  

Elszálltak az árak

A Használtautó.hu szakértője összevetette a portálon látható átlagárakat a DataHouse adatbázisában található új autókéval is.  

Jelenleg egy új Suzuki Swift csaknem 7,5-szer drágább, mint a használtpiaci átlagár, míg az Opel Astra esetében megközelítőleg 7-szeres a szorzó. Itt fontos kiemelni, hogy a nagy árkülönbség oka többek között a használt kocsik 

  • széles skálán mozgó kilométeróra-állása, 
  • kora, 
  • felszereltsége és 
  • állapota, az összes elérhető modellváltozatot beleértve. 

A kiválasztott népszerű típusoknál az újak átlagárcsökkenése 2023 hasonló időszakához képest csak a VW Golfok (mínusz 10 százalék) esetében látható. Ami pedig a használtautó-piaci áraikat illeti: 

mindegyik vizsgált modell átlagára legalább 44–79 százalékkal növekedett a három év alatt.

Kiderült, meddig kell várni az autóvásárlással

Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője kiemelte: „Miközben az újautó-árak tovább emelkednek, addig a használtaké korrigál, így most már a vevők is egyre jobb helyzetbe kerülhetnek.” Vásárlói oldalról

javasoljuk megvárni a március végét, hogy kiderüljön, lefelé indulnak-e az árak, vagy tovább stagnálnak.

„A hirdetőknek pedig ekkortájt kell majd erőteljesebben előtérbe helyezniük az eladandó járműveiket, ami a kínálatra is jótékony hatással lesz.” 

Megtudtuk, hány jobbkormányos autó van Magyarországon

Ezek a kocsik nagyjából feleannyiba kerülnek, mint a velük korban, futásteljesítményben, állapotban összevethető járművek bal oldalra szerelt volánnal.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.