BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szuperolcsó autót dobott piacra a BYD, ezzel átírja a játékszabályokat

Hétfőn került a kínai szalonokba a BYD új modellje, a Qin Plus DM-i szedán plug-in hibrid változata. Az autó átszámolva négymillió forintba kerül, amivel szinte megfelezi az általános piaci árakat.

A kínai elektromosautó-gyártó, a BYD hétfőn küldte a szalonokba új plug-in modelljét, a Qin Plus DM-i szedán új változatát. Az autó legnagyobb érdekessége az ára, hiszen a vállalat 20 százalékkal csökkentette az árat az előző modellhez képest.

20240207_byd_006_VZ20240207 Budapest 
BYD Atto3 
tesztautó 
autó  teszt 

Fotó: Vémi Zoltán  VZ  
Világgazdaság  VG
Szuperolcsó plug-in hibridet dobott piacra a BYD, ezzel átírja a játékszabályokat.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A BYD új autójának az induló ára 79 800 jüan, ami átszámolva négymillió forint

írta meg a Reuters.

A Qin Plus hibrid olyan autókkal versenyezhet a vásárlók kegyeiért, mint a Nissan Sylphy vagy a Volkswagen Lavida.

 

Válaszokat keres és talál az autóipar a kínaiak nyomulására

A hagyományos autóipar vezető szereplői lázasan keresik a receptet a kínai elektromosautó-gyártók nyomulásának visszaszorítására. Azt ugyanis legfeljebb adminisztratív eszközökkel, vámok kiszabásával és emelésével tudnák a legkönnyebben megakadályozni, ám ez állami hatáskör, amire legfeljebb ráhatásuk lehet a munkahelyek elvesztésével, az iparág leépülésével mint következménnyel riogatva.

Amit maguk is megtehetnek, és rá is vannak szorulva, az a versenyképességük növelése, ami az áraik leszorítását eredményezi, lehetőleg úgy, hogy eközben a profitmarzsok ne sérüljenek menthetetlenül. Ha árban is le tudnak jönni a kínaiak szintjére, onnantól már nem kérdés, hogy a vásárlók a hazait választják.

Legalábbis Nyugaton, hiszen a kínai autógyártók az olcsóság oltárán szemrebbenés nélkül képesek feláldozni a minőséget.

A cél tehát világos, lobbizni a kormányoknál a dömpingáras kínai import blokkolására, s eközben növelni a versenyképességet. Az Egyesült Államokban a politikai támogatás adott, ott kínai autó úgy tud labdába rúgni, ha helyben gyártják, helyi munkaerővel, helyben készült részegységekkel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.