A jobbközép Európai Néppárt kampányt indít a személygépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló legfontosabb uniós politikák gyengítésére – közölte a politikai csoport kedden.
A Reuters által látott követelések – amelyeket az EU legnagyobb képviselőcsoportja szerdán tenne közzé hivatalosan – tovább növelnék a gyártók és a nemzeti kormányok által Brüsszelre gyakorolt nyomást, hogy a blokk sürgősen nyújtson segítséget a gyengélkedő iparágnak, amely egyszerre nyögi
A néppárti dokumentum szerint az új szén-dioxid-kibocsátású autók értékesítésére vonatkozó, 2035-ben életbe lépő uniós tilalmat az iparág életben maradása érdekében vissza kell vonni.
Igaz, a csoport sem adna szabad utat a benzines és a dízeles járműveknek, hanem elsősorban a bioüzemanyagokkal és más alternatív üzemanyagokkal működő, belső égésű motorral hajtott autók értékesítését támogatnák.
A tervezet szerint a jogszabályokat úgy is módosítani kell, hogy támogassák a plug-in hibrid autókat, amelyek elektromos akkumulátorral és belső égésű motorral működnek. A dokumentum arra kérte Brüsszelt, hogy jövőre vizsgálják felül a 2035-ös dátumot.
Míg a múltban a kontinens egyik legerősebb szektora volt, az autógyártás az utóbbi időben megoldhatatlannak tűnő problémákba ütközött, a vállalati keserv pedig már a lakosságra is hatással van: a bevételek elpárolgása miatt ugyanis munkahelyek ezrei forognak kockán.
A néppárti dokumentumtervezet szerint az autógyártókat is meg kell védeni a jövőre életbe lépő szigorúbb szén-dioxid-határértékek hatásaitól, mivel néhány márka már figyelmeztetett, hogy nem tudják betartani ezeket a határértékeket, és több milliárd eurós bírságra készülnek.
Az EPP azt javasolta, hogy a 2025-re megszabott határértékek bevezetését halasszák el 2027-re, vagy enyhítsék az autógyártók megfelelésének elszámolási módját.
Az Európai Néppárt jelentős a politikai befolyása az EU vezetésében. Ez a legnagyobb frakció mind az Európai Parlamentben, mind az új Európai Bizottságban, ahol a 27 bizottsági tag többsége, köztük Ursula von der Leyen elnök, ebből a képviselőcsoportból kerül ki. Ez a támogatás így komoly segítséget nyújthat a szektornak, ha az ígéreteiket komolyan is veszik.
A belső égésű motorok betiltása súlyos válsággal fenyegeti az európai autóipart
Olaszország szerint az európai zöldmegállapodás (Green Deal) hátráltatja az autóipart, ezért enyhíteni kell a szigorú szabályokon. Az ágazat megsínylette az elmúlt éveket, pedig a stabilitása kulcsfontosságú: az európai autóipar több mint 13 millió embernek biztosít munkahelyet, a szegmens húzóágazat az öreg kontinens számos országában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.