BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Német autóipar: a golyóálló luxusmárka alól is kirúgták a sámlit – ezresével rúgná ki a dolgozóit a Porsche

A német autóipar problémái elől még stuttgarti sportkocsigyártó sem menekülhet teljesen. Egy jelentés szerint ugyanis a Porsche a közeljövőben mintegy 8000 munkahelyet szüntethet meg.

A Porsche, a sportautók és terepjárók neves stuttgarti gyártója arról ismert, hogy jól kezeli a válságokat; a német autóipar összeomlását azonban még ők sem tudják fájdalmak nélkül átvészelni, a csökkenő eladásoknak és a növekvő költségeknek pedig állítólag a vállalat mintegy 8000 dolozója fogja meginni a levét – írta az Automobilwoche német szaklap.

Porsche logo on the hood of a car
Német autóipar: a golyóálló luxusmárka alól is kirúgták a sámlit – ezresével rúgná ki a dolgozóit a Porsche / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Miközben a szektoron belül sok társa óriási problémákkal küzdenek a német gazdaság általános visszaesése és a kereslet elpárolgása miatt, a Porsche eddig látszólag golyóállónak bizonyult.

A luxusjárművek és sportkocsik iránti csökkenő keresletbe, a bukdácsoló elektromos átállásba, a továbbra is magas gyártási költségekbe és a minimális állami támogatásokba azonban még nekik is beletört a foguk, ennek pedig súlyos következményei lesznek a vállalaton belül.

A Porsche megtizedeli saját munkaerejét

Belsős információk alapján ugyanis az elszivárgó bevételeket brutális költségcsökkentéssel akarják kiegyensúlyozni, amely állítólag 8000 munkahely leépítését, azaz a globális létszám 20 százalékát jelentené. A Bosch és a Friedrichshafen autóipari beszállítók, valamint a Mercedes-Benz után a Porsche lenne a negyedik olyan világcég a baden-württembergi autóiparban, amelynek drasztikus létszámcsökkentésre kellene kényszerülnie.

A többi nagy európai autógyártóhoz hasonlóan a Porsche is nagy hangsúlyt fektet az elektromobilitásra, és nemrég bemutatta a teljesen elektromos Macan SUV-t. Az elektromos autók iránti kereslet azonban az elmúlt hónapokban erősen visszaesett, ami különösen az anyavállalatánál, a Volkswagennél érezhető.

A belső égésű motorok kizárása Németországot Európa szegényházává változtatná. Az uniós tervek nem fenntarthatóak, és a követeléseknek nem tudunk anélkül megfelelni, hogy ne mennénk csődbe 

– jelentette ki Lutz Meschke , a Porsche pénzügyi vezetője, aki szerint megfelelő támogatási és elektromos népszerűsítési programok nélkül a német autóipar halálra van ítélve, és még nagyobb leépítésekre kell majd számítani.

 

A Porsche őszintén beszélt az elektromos autókról: elárulta, miért tart ki a benzines motorok mellett

A drága prémiumautók piacán a vásárlók inkább a belső égésű motorokra tartanak igényt. A Porsche a vevőkhöz idomul, azt adja a fogyasztónak, amit szívesen megvásárolnak: ha benzineseket és tölthető hibrideket, akkor azokat.

 

 


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.