
Kiderült, érinti-e a Volkswagen üzemeinek bezárása a győri Audi-gyárat
„Az új modellek adják az értékesítésünk 65 százalékát” – mondta Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján.

Beszámolt arról, hogy a személygépjármű-palettájuk átlagosan másfél éves. A legújabb Touareg tavaly szeptemberben, a T-Cross novemberben, a Passat Variant decemberben, a Golf 2024 áprilisában, az ID. 7 Tourer pedig májusban lett bevezetve.
A Volkswagen értékesítése
A járműgyártó magyarországi eladásai 23 százalékkal nőttek 2024 első tizenegy hónapjában:
- A Tiguané 5-szörösére,
- a Touaregé 2,3-szorosára,
- a Golfé 2-szeresére,
- a Golf Varianté 49 százalékkal,
- a Passaté 25 százalékkal
emelkedett.
Nincs veszélyben a győri Audi-gyár
Ahogy azt megírtuk, áll a bál Németországban: gördülő sztrájkot kezdenek Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen dolgozói kilenc németországi üzemben, egy héten belül másodszor. A bércsökkentésekről és gyárbezárásokról szóló tárgyalások negyedik fordulójára időzített sztrájkkal a szakszervezet a menedzsmentre igyekszik nyomást gyakorolni.
A Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója, Wachtler Tamás elmondta, hogy
a Volkswagen AG győri gyárát, az Audi Hungariát nem érintik a bércsökkentések és a bezárások.

A legendás autó kerek évfordulóhoz érkezett
Papp Zoltán emlékeztetett, hogy idén 50 éves talán leghíresebb modelljük, a Golf. Valóságos autóipari forradalomnak számított, amikor a Volkswagen a legendás Bogár utódjaként 1974-ben bemutatta az első Golfot: farmotor helyett elsőkerék-hajtással és a nagyméretű csomagtérajtónak, illetve a lehajtható hátsó üléstámlának köszönhetően variálható térkoncepcióval. Emellett a Giorgetto Giugiaro keze nyomán született, egyenes vonalak jellemezte formavilág is nagyban hozzájárult egy merőben újszerű formai nyelvezet meghonosításához a Volkswagennél, amit az első Golf utódai is töretlenül folytattak. A Golf hamarosan igazi Volkswagenné – azaz népautóvá – vált, s 1976-ban már egymilliomodik példányát adhatták át. Napjainkig összesen
több mint 37 millió darabot szállítottak ki belőle,
ezzel mára a legsikeresebb európai autóvá, egyben minden idők legnagyobb darabszámban értékesített Volkswagenjévé vált.
Új modellek jönnek 2025-ben
Az igazgató beszámolt arról is, hogy az új Tayron 2025 márciusában, míg az új T-Roc októberben, az ID. 2 pedig decemberben lesz várhatóan bevezetve.