A kínai autógyártó-óriás, a BYD közlése szerint az Egyesült Királyság lett a legnagyobb Kínán kívüli piaca, miután szeptemberben az eladásai 880 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest. Az Origo közlése szerint a vállalat arról is beszámolt, hogy a múlt hónapban 11 271 autót adott el ezen a piacon, amelyek többségét a Seal U sportterepjáró (SUV) plug-in hibrid változata tette ki. Az Egyesült Királyság különösen vonzó az olyan cégek számára, mint a BYD, mivel az ország nem vetett ki vámokat a kínai elektromos járművekre, ellentétben más nagyobb piacokkal, például az Európai Unióval és az Egyesült Államokkal – emeli ki a BBC.
A számos nyugati riválisánál olcsóbb modelleket kínáló BYD részesedése az Egyesült Királyság piacán a múlt hónapban 3,6 százalékra ugrott.
A vállalat a következő hónapokban több új hibrid és elektromos autót fog piacra dobni – nyilatkozta Bono Ge, a BYD brit leányvállalatának vezetője. Hozzátette, hogy a márka jövője Nagy-Britanniában „rendkívül izgalmasnak” tűnik, miután nemrégiben megnyitotta 100. kiskereskedelmi üzletét.
Az Egyesült Királyságban az elektromos járművek eladásai rekordmagasságot értek el a múlt hónapban, a tisztán akkumulátoros elektromos járművek eladásai közel 73 ezerre emelkedtek a Gépjárműgyártók és Kereskedők Társasága (SMMT) adatai szerint. A plug-in hibrid autók eladásai még gyorsabban nőttek. A Kia Sportage, a Ford Puma és a Nissan Qashqai voltak a legkelendőbb autók szeptemberben, a kínai modellek – a Jaecoo 7 és a BYD Seal U – szintén a top 10 között szerepeltek.
Ám az elektromos járművek eladásának növekedése ellenére az Egyesült Királyságban a benzin- és dízelüzemű járművek továbbra is az új autók eladásainak több mint felét tették ki a múlt hónapban az SMMT szerint.
Idén júliusban az Egyesült Királyság kormánya 650 millió font kedvezményt különített el az elektromos autókat vásárlóknak, hogy fellendítse ezeknek a járműveknek az elterjedését. Az autóvásárlók akár 3750 font támogatást is igényelhetnek olyan márkák vásárlásakor, mint a Nissan, a Peugeot és a Vauxhall. A rendszer azonban kizárja a kínai gyártású járműveket a gyártásuk során keletkező károsanyag-kibocsátás miatt. A BYD bírálta a döntést, miután ez szerinte hosszú távon károsítaná az Egyesült Királyság autópiacát. A teljes cikket itt olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.