BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Regionális teherközpont Ferihegyen

Új szállítási bázis építését fontolgatja a Malév a ferihegyi 2-es terminál szomszédságában, ahol az ingatlanfejlesztő multik hamarosan logisztikai és irodaprojekt építésébe fognak. A ferihegyi aktivitás egybecseng azon előrejelzésekkel, melyek szerint a nemzetközi légi teherfuvarozás tovább erősödik.

A ferihegyi légikikötő regionális légi szállítási központtá fejlesztése jó ideje napirenden van, ám eddig a logisztikai piac nem mutatott érdeklődést. A magyar légitársaság teherfuvarozó vállalkozása, a Malév Air Cargo igazgatója azonban a napokban jelezte: a repülőteret a térség légi áruszállítási központjává akarják fejleszteni. Ennek érdekében új szállítási bázis építését is tervezik a közeljövőben, amelyet a 2-es terminál mellett alakítanak majd ki. Nyilván erre is építve fog hozzá az Airport Business Park nevű, több milliárd forintos beruházásához az AIG/Lincoln ingatlanfejlesztő multi.



A Malév Air Cargo az év első nyolc hónapjában csaknem 40 százalékkal növelte bevételét, részben mert megugrott a hosszú távú utasszállító járatok kihasználtsága, részben mert menetrendszerű áruszállító repülőgépeket helyezett forgalomba a délkelet-európai járatokon. Közúton egyebek mellett szlovákiai nagyvárosokba, Brüsszelbe, Frankfurtba és Bécsbe szállítmányoz. Az első fél évben az áruszállítás mennyiségében 7, árbevételében 12 százalékkal haladta meg a tervezettet.



Ferihegyen keresztül a Maléven kívül csak a British Airways Cargo szállít nagy repülőgéppel. Boeing--767-esét emiatt tartja a Budapest--London útvonalon -- tudtuk meg Magy Mónika vezetőtől. A térség más célpontjai, illetve nyugat-európai városok esetében a BA Cargo kisebb tehergépekkel dolgozik. A vállalat új informatikai programokat vezetett be, az elmúlt üzleti évben pedig csaknem 50 százalékkal több árut fuvarozott, mint a megelőző esztendőben, s ezzel 61 százalékos bevételnövekedést ért el. Londonban november végén fejeződik be a három éve kezdett nemzetközi teheráruközpont átadása. 26 kamionberakodó állást alakítottak ki, a központ kapacitása egymillió tonna évente.



A nemzetközi légi teherfuvarozás új szereplője -- a nemzetközi légi szövetségek közül az első -- a Skyteam Cargo, amely a világ legnagyobb teherszállító csoportosulása. A Skyteam e nyár óta működik, de az alapító légitársaságok (Air France, Delta, Korean Air, Aeromexico) eddig csak a személyszállításban vonták szorosabbra a szálakat. Október közepétől a négy szövetséges, az Aeromexico Cargo, az Air France Cargo, a Delta Air Logistics és a Korean Air Cargo az új cégben 1070 repülőt használ, ezek 100 ország 411 városába, napi 6810 járattal biztosítják a gyors árutovábbítást.



A Star Alliance vezető tagjának számító Lufthansánál Frankfurtban és Münchenben is jelentős fejlesztések történtek, illetve történnek. A Lufthansa Cargo az első fél évben 67,5 százalékra tornázta fel a kihasználtságot, és MD--11-esekre cserélte a Boeing--747-200-as gépeit, ezzel egyharmados üzemanyag-megtakarítást ért el.





Távozik a Malév vezérigazgatója Új szállítási bázis építését fontolgatja a Malév a ferihegyi 2-es terminál szomszédságában, ahol az ingatlanfejlesztő multik hamarosan logisztikai és irodaprojekt építésébe fognak. A ferihegyi aktivitás egybecseng azon előrejelzésekkel, melyek szerint a nemzetközi légi teherfuvarozás tovább erősödik. Mester Nándor-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.