BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hazai piac stagnál

A mosó- és tisztítószerek exportja lendületesen fejlődik, a hazai fogyasztás stagnál, csak a dekorkozmetikumoknál mutatkozik növekedés -- foglalta össze a hazai háztartás-vegyipari és kozmetikai piac idei helyzetét Fekete István, a Henkel Magyarország Kft. elnök-vezérigazgatója.

Az idei év első tíz hónapjában 32,8 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el a Henkel Magyarország Kft., 2,6 milliárddal többet, mint a múlt év egészében. Ugyanebben az időszakban az export 9,6 milliárd forintra rúgott -- december első napjaiban pedig már elérte a 12 milliárdot --, míg 1999 egészében 7,6 milliárd forint volt a kivitel.
Az elnök-igazgató elmondása szerint ebből kiolvasható, hogy a forgalom növekedése továbbra is a dinamikusan bővülő exportból adódik, a belföldi piac inkább stagnál, és várhatóan 2002-ben is csak az 1999-es szintet éri el. Ennek következtében a Henkel Magyarország Kft. forgalmán belül az export az év végére várhatóan eléri a 33 százalékot, szemben az egy évvel korábbi 25 százalékkal.
Fekete István emlékeztetett rá, hogy az utóbbi időben gyökeresen átalakultak a vásárlói szokások: a családok "beálltak" egy bizonyos fogyasztásra, s ebből nehezen lehet kimozdítani őket.
A társaság forgalmán belül a mosó- és tisztítószerek már 50 százaléknál kisebb súllyal szerepelnek, de még mindig meghatározóak. A kozmetikai és testápoló termékek 21, a lakossági és ipari ragasztók 20 százalékot tesznek ki. A professzionális hajápoló szerek 4 százalékkal részesedtek az összbevételből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.