A Korea Herald értesülései szerint valószínűleg január 6-án, a detroiti nemzetközi autószalonon maga Rick Wagoner, a General Motors elnöke jelenti be a cég döntését a Daewoo felvásárlásának mikéntjéről.
A hírek szerint ugyanis az amerikai konszern nem törekszik a teljes Daewoo Motor megvásárlására, hanem öt koreai gyára közül csupán kettőre tart igényt. A lengyelországiakkal kapcsolatban pedig még bizonytalanabbak a hírek, mivel a cégnek Lengyelországban a FIAT és az Opel friss beruházásainak eredményeként igen erős gyártóbázisa van.
Ezzel kapcsolatban korábban felmerült az is, hogy a stabil Hyundai vásárolna meg egy lengyel üzemet.
A Daewoo Motor elnöke szerint nem szükséges siettetniük a másik fél döntését. A márka magyarországi képviselete pedig úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a koreai állam és a hitelező bankok a Daewoo Motor működését 2001 közepéig finanszírozzák, s ha nem sikerül beolvasztani egy nagy autógyártó cégbe, akkor nem elképzelhetetlen a Daewoo államosítása sem.
Hírek szerint, amíg az azóta visszalépett Ford által megnyert első pályázati fordulóban a GM 2-4 ezer milliárd vont ígért a Daewooért, addig már kevesebb mint egybillió von (823,7 millió dollár) az ajánlott összeg.
Az ügyet bonyolítja, hogy a Daewoo leányvállalata, a Ssangyong Motor az anyacégtől független tárgyalásokat folytat a DaimlerChrysler konszernnel. A függetlenedési törekvésekkel összhangban a Ssangyong a múlt héten megszakította értékesítési kapcsolatát a Daewoo Motor Sale-lel. Hitelező bankja pedig azonnal felveszi a kapcsolatot a DaimlerChryslerrel, amint a General Motors nyilvánosságra hozza felvásárlási stratégiáját.
A piaci versenytársak évek óta hangoztatott állítása szerint a Daewoo óriási összegekért "vásárolt" piaci részesedést Európában, mégpedig úgy, hogy az önköltségi árnál olcsóbban adta autóit. Roberto Testore, a FIAT Auto elnöke az Automotive News Europe októberi számának nyilatkozva például úgy becsülte, hogy a Daewoo 2500 eurót vesztett minden Európában eladott Matizon.
A fenti összeget, sőt a nagyságrendet is elképzelhetetlennek tartja Beleznay Zsolt, a márkaképviselet marketingvezetője, bár elismerte, hogy a Daewoonak valóban volt némi vesztesége egyes európai országokban a Koreából hozott Matizokon. (Magyarországra Romániából importálják a kisautót.)
Tájékoztatása szerint mivel a Daewoo Motornak nyereségessé kell válnia, január elsejétől 5-10 százalékkal drágulnak a márka autói. Legutóbb novemberben emelkedett a Nubira és a Leganza ára, 3-4 százalékkal.