A Canal Plus részvényesei után a Vivendi és a Seagram tulajdonosainak jóváhagyására vár a három cég fúziója. Ennek révén létrejön a Vivendi Universal (VU), a világ egyik legnagyobb multimédia-csoportja, amit az AOL és a Time Warner összeolvadásához hasonlóan szintén az internetes korszak követelményei motiválnak.
Ezzel a Kanada és az Európai Unió hivatalos áldását már birtokló VU hamarabb kaphat zöld utat, mint a nála nagyobb, a versenyjogi korlátokkal bajlódó USA-beli vetélytársa. Ám a Vivendinek, pontosabban főnökének, Jean-Marie Messier-nek is meg kell küzdenie egy komoly akadállyal -- jelentette a Reuters. Meg kell győznie a befektetőket, hogy az egymástól eltérő holdingokból jövedelmező céget tud összegyúrni.
A siker legfőbb záloga az elemzők szerint az, hogy mennyire lesz hatékony a csoport tartalomszolgáltatása a Vivendi és Vodafone kooperációjában megvalósuló, többszörös hozzáférésű kapun, a Vizzavin keresztül. Amennyiben ez utóbbi rosszul működik, akkor a Vivendi egyszerű tartalomszolgáltatóvá degradálódhat, kiszorulva a médiavállalkozók felsőházából. Ez pedig hatalmas kockázat.
A VU-é lesz a világ első számú zenei márkacége, a Universal Music Group, amely a Canal Plus-n belül Európa vezető fizetőtelevíziós társasága. Emellett részét képezi a Universal Studios film- és szórakoztatópark-csoport, a Cegetel francia távközlési holding, valamint az Havas kiadó- és videojáték-üzletága.
Az új csoport 72 százalék részesedéssel bír a Vivendi Environnement szolgáltatói csoportban is. Ez utóbbi közel háromszor annyi profitot termel, mint a Vivendi kommunikációs holdingjai, így mintegy 40 százalékkal járulhat hozzá a VU nyereségéhez. Eredetileg a Seagram -- hétmilliárd dollárt meghaladó piaci értékű -- italüzletága is idetartozott volna, mégis túladnak rajta.
A várt 1,18 milliárd részvénnyel a VU piaci tőkeértéke várhatóan 85 milliárd euró (75,55 milliárd dollár) lesz. A fúziótól 420 millió euró megtakarítást és 200 milliós többletbevételt várnak 2002-re. Mégis, a terv június 20-i bejelentése óta a Vivendi részvényeinek árfolyama 72 euróra csökkent, immár 52 százalékkal elmaradva a márciusban elért egyéves csúcstól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.