Az amerikai--német autógyártó a tervek szerint 7,1 milliárd dollár értékű kötvényt bocsát ki, 3,1 milliárddal többet, mint eredetileg tervezték -- számol be a Reuters. A társaság legalább fél százalékponttal több kamatot fizet, mint versenytársa, a General Motors a múlt héten lezajlott kötvénykibocsátáskor. A DaimlerChrysler mostani kibocsátása a legnagyobb azóta, hogy a British Telecommunications 10 milliárd dollár értékű adósságot adott el tavaly december 5-én.
A kötvénykibocsátás hátterében egyebek mellett az áll, hogy a Chrysler -- ellentétben a Mercedes-Benzzel -- nem hozza a várt eredményeket. A Chrysler az előrejelzések szerint 1,25 milliárd dolláros veszteséggel zárja a negyedik negyedévet, miután 512 milliónyival fejezte be a harmadikat. Szakértők nem számítanak arra, hogy a bajba jutott cég már 2001-ben nyereséget termeljen. A tervek szerint február végére elkészül a Chrysler középtávú gazdasági stratégiája, azt egyelőre még nem tudni, hogy ebben gyárbezárások szerepelnek-e. Egy bizonyos: az amerikai társaság a gyenge kereslet miatt az idei év első negyedében 26 százalékkal csökkenti termelését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.