Az amerikai--német autógyártó a tervek szerint 7,1 milliárd dollár értékű kötvényt bocsát ki, 3,1 milliárddal többet, mint eredetileg tervezték -- számol be a Reuters. A társaság legalább fél százalékponttal több kamatot fizet, mint versenytársa, a General Motors a múlt héten lezajlott kötvénykibocsátáskor. A DaimlerChrysler mostani kibocsátása a legnagyobb azóta, hogy a British Telecommunications 10 milliárd dollár értékű adósságot adott el tavaly december 5-én.
A kötvénykibocsátás hátterében egyebek mellett az áll, hogy a Chrysler -- ellentétben a Mercedes-Benzzel -- nem hozza a várt eredményeket. A Chrysler az előrejelzések szerint 1,25 milliárd dolláros veszteséggel zárja a negyedik negyedévet, miután 512 milliónyival fejezte be a harmadikat. Szakértők nem számítanak arra, hogy a bajba jutott cég már 2001-ben nyereséget termeljen. A tervek szerint február végére elkészül a Chrysler középtávú gazdasági stratégiája, azt egyelőre még nem tudni, hogy ebben gyárbezárások szerepelnek-e. Egy bizonyos: az amerikai társaság a gyenge kereslet miatt az idei év első negyedében 26 százalékkal csökkenti termelését.