A washingtoni közlekedési tárca, továbbá több fogyasztói szervezet és közgazdász három éven keresztül vizsgálta a nagy amerikai légitársaságok gyakorlatát, s egyebek között megállapította, hogy a tőkeerős néhány nagyobb cég kíméletlenül fenntartja vezető pozícióját.
A tarifa jelentős csökkentésével, a kapacitás növelésével és más lépésekkel képesek kiszorítani a piacról a szerényebb feltételeket, de az átlagárnál jóval alacsonyabbat kínáló, úgynevezett szuperolcsó légitársaságokat. Sok államban eleve nem is juthatnak terephez a nagyon kicsik, noha a fogyasztók egy része gyorsan átpártolna.
Az egyik tanulmány szerint a vizsgált 24 millió utas 41 százalékkal magasabb árat volt kénytelen fizetni azokon az útvonalakon, amelyeken nincs szuperolcsó vetélytársa a nagyoknak. Ahol viszont többen versengenek, ott ez a különbség csak 20 százalékos, tehát a kicsik jelenléte igenis jótékonyan hat a küzdelemre -- idézte a jelentést a Reuters.
A tanulmányokból leszűrhető, hogy a versenyszabályok módosítása -- tulajdonképpen szigorítása -- egyre sürgetőbb, és a Bush-kormány minden érintett minisztériumának (közlekedési, igazságügyi) többet kell tenni a helyzet mielőbbi rendezéséért. A Reuters szerint azért is szükséges a versenytörvény átszabása, mert az iparági trend egyértelmű: az összeolvadások nyomán egyre kevesebb lesz a szereplő, s ez óhatatlanul kísértésbe viheti a felszínen maradó óriásvállalatokat.
A napokban nyilvánosságra hozott adatok vegyes képet festenek néhány "nagy" tavalyi pénzügyi teljesítményéről. Az American például 2000 utolsó negyedében 36 százalékos nyereségcsökkenést könyvelt el, a Continental és a US Airways viszont növelte a hasznát, előbbi 31, utóbbi 15 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.