Átrendeződik a piac
A forgalom ugyan csak 2,2 százalékkal csökkent tavaly Nyugat-Európában, de a nagy gyártókat legalábbis óvatosságra inti, hogy a legerősebb piacon, Németországban 11,1 százalékkal kevesebb új személyautó talált gazdára, mint 1999-ben. A dán forgalomcsökkentést ugyanakkor a magas adókkal magyarázzák, az írországi előrelépést pedig a helyi konjunktúrával.
Iparági elemzők úgy látják, Európában nincs válság, inkább a piachoz való alkalmazkodásnak vagyunk tanúi.
A táblázatban szereplő 17 piacon ugyanakkor 5,3 százalékkal nőtt a kishaszonjármű-eladás, és éves szinten elérte az 1,9 milliót. Ebben a tekintetben is Írország vezeti a listát 25 százalékos piacbővüléssel, majd Portugália, Olaszország és Franciaország következik 17, 15 és 10 százalékkal.


