BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átszervez a Springer

Új vezérkar kerül jövőre a Springer élére, amely nemcsak nemzetközi téren akar terjeszkedni, hanem az elektronikus médiában is keresi a maga helyét. A kereszténydemokrata ellenzékhez közel álló csoport fontos szerepet játszhat a 2002-es parlamenti választások kampányában -- véli a Le Monde.

A 37 éves Manfred Döpfnert, a Die Welt korábbi főszerkesztőjét jelölték ki arra, hogy 2002 januárjában átvegye a kiadói csoport igazgatóságának elnöki tisztségét a 61 éves August Fischertől, aki három esztendő után távozik posztjáról. Döpfner a kinevezést egyebek mellett annak köszönheti, hogy őt támogatja Friede Springer, az 1985-ben elhunyt vállalatalapító, Axel Springer özvegye. Kritikusai szerint a leendő vezérnek semmiféle tapasztalata sincs abban, hogyan kell egy nagyvállalatot irányítani. A Springer politikai komolyságát megjelenítő Die Welt főszerkesztői székét 2000 júliusában hagyta ott az igazgatóság kedvéért.
Döpfnernek vezérigazgatóként az lesz a feladata, hogy az egyik legnagyobb német kiadót nemzetközi médiaszereplővé alakítsa át. Ennek keretében meg kell kísérelnie a televíziós áttörést. Szó van az internetes megjelenésről és a földrajzi értelemben vett terjeszkedésről is.
Ami a televíziót illeti, a Springer eddigi befektetései nem térültek meg. Tavaly júniusban át is adta a Sat1-ben meglévő 40 százalékos részvénycsomagjának csaknem háromnegyedét a másik tulajdonosnak, Leo Kirchnek, aki a ProSiebenSat1-be vonja össze valamennyi érdekeltségét. A Springer valószínűleg eladni kényszerül a Sat1-ben megtartott 11,5 százalékos részvénypakettjét is.
Ellentétben a televízióval, a világhálón még nem osztották le az összes lapot, ezért ebbe a szektorba érdemes befektetni -- vélik elemzők. A Springer-csoport ennek megfelelően 300 millió márkával az új médiumnak szentelt alapot hozott létre, igaz, az összeg jelentős része természetbeni apport.
Végül közép- és dél-európai terjeszkedés szerepel a felfutási tervek között. Már 1999-ben külföldön realizálta a csoport bevételének 15,4 százalékát. Beszerzésekre készül: napilapokat, magazinokat tervez felvásárolni.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.