A vasúti pályák szabaddá válásával a vasúttársaságoknak számolniuk kell azzal, hogy nemcsak a közúti fuvarozókkal, hanem egymással is meg kell küzdeniük. Ezért is van nagy jelentősége, hogy -- a kelet-közép-európai vasúttársaságok közül elsőként -- a GYSEV elnök-vezérigazgatója tegnap átvehette az ISO 9002-es minőségtanúsítványt. Berényi János kiemelte, hogy a cég szolgáltatásai megfelelnek az EU-s normáknak.
A tavalyi évről szólva elmondta, hogy a társaság alaptevékenységéből származó bevétele 26,9 milliárd forint volt, s az adózás előtti eredménye 220--290 millió forint közötti. Kiemelte, hogy az elszállított áru mennyisége meghaladta a hatmillió tonnát. Az idei évre 23,4 milliárd forintos bevételt terveznek, az alacsonyabb forgalom annak köszönhető, hogy az osztrák üzem szállítmányozási tevékenységét önálló társaságba szervezte.
A kormány garanciát vállalt tizenöt darab kétáramú mozdony beszerzésére, ebből tíz a MÁV-hoz, öt pedig a GYSEV-hez kerül. A beruházás értéke 12 milliárd forint, a cégüket érintő összeg négymilliárd. A mozdonybeszerzésre a tendert már kiírták, májusban eldőlhet, hogy ki lehet a győztes, a legesélyesebb az előzetes várakozás szerint az AdTranz és a Siemens. A tervek szerint ezek az új mozdonyok 2003-ban állhatnak majd csatasorba.
A GYSEV a MÁV-tól már átvett két kevésbé használt vonalat (Sopron---Ágfalva, harkai állomás), s azok fejlesztésére 900 millió forintot fordított. A folyamat folytatódhat, s az idén újabb nyugat-dunántúli vonal cserélhet gazdát a két vasúttársaság között.
A tájékoztatón elhangzott, hogy az ÖBB után a GYSEV a német vasutakkal is stratégiai szövetséget köt. Ennek a piacfelosztás szempontjából lehet nagy jelentősége, Berényi János szerint ugyanis az európai piacot három-négy nagy vasúti szövetség tarthatja majd kézben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.