BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatódó MÁV-fejlesztések

A MÁV-nál az idén is folytatódik a vasútvonalak rehabilitációja, illetve fejlesztése, valamint a pályaudvarok korszerűsítése -- mondta lapunk érdeklődésére Pál József vezérigazgató-helyettes. Ezekre a forrást a költségvetésből, ISPA-támogatásból, illetve önerőből biztosítják.

Az Európai Bizottság a múlt év végén hagyta jóvá három vasúti projekt ISPA-támogatását. A projektekre -- 2001 és 2007 közötti felhasználással -- 190 millió eurót fordíthatnak. A vasúttársaság a támogatást a Vecsés--Cegléd--Szolnok és a Zalalövő--Zalaegerszeg--Boba vasútvonal rehabilitációjára, valamint a Budapest--Győr--Hegyeshalom szakasz korszerűsítésére használja fel. A 2001-ben induló közlekedési beruházások számára elkülönített ISPA-keretet -- mintegy 44 millió eurót -- a három vasúti projekt teljes egészében felhasználja. Az Európai Unió ISPA-támogatásának szabályozása szerint a projektekre ugyanakkora hazai forrást kell biztosítani. Eszerint a három vasútvonal rehabilitációjára összességében 380 millió euró, mintegy 100 milliárd forint fordítható. Az EU és az Európai Beruházási Bank (EIB) közötti megállapodás értelmében a hazai támogatást részben EIB-hitelből kell fedezni. A projektek teljes költségének a felosztása a következőképpen alakul: 50 százalék ISPA-támogatás, 40 százalék EIB-hitel a költségvetésen keresztül, a többi tényleges hazai forrás.
A kiemelt pályavasúti beruházások közé tartozik a Ferencváros--Kelenföld, illetve a Ferencváros--Soroksár vonalszakasz korszerűsítése. Folytatódik a pályaudvarok korszerűsítése, a fővárosban a Keletinél a felújítás második üteme, míg a vidéki városokban -- Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Sátoraljaújhely -- a helyi önkormányzatok beszállásával újulnak meg az állomásépületek.
EBRD-hitelből folytatódhat az elővárosi forgalomban közlekedő vasúti kocsik felújítása, s olasz villamos mozdonyok beszerzését is tervezi a MÁV. Az utastájékoztatás javítására az idén 400 millió forintot szán a vasúttársaság.

A MÁV-nál az idén is folytatódik a vasútvonalak rehabilitációja, illetve fejlesztése, valamint a pályaudvarok korszerűsítése -- mondta lapunk érdeklődésére Pál József vezérigazgató-helyettes. Ezekre a forrást a költségvetésből, ISPA-támogatásból, illetve önerőből biztosítják. VG-összefoglaló-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.