BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lanyhult az autópiac bővülése

Az előrejelzéseknek megfelelően a személygépkocsi-kereskedelem újabb rekordévet zárt, ha az eladások bővülése nem is éri el a várt 10 százalékos szintet, ami már önmagában is feleannyi volt, mint 1999-ben.

Az elmúlt évben a magyar piacon 133,2 ezer új személygépkocsi és terepjáró talált gazdára, ami nem éri el a százalékos emelkedést 1999-hez képest, amikor a piac 20 százalékot meghaladó mértékben bővült.
A fenti, 133 ezret meghaladó összeg azonban úgy értendő, hogy a Magyar Suzuki Rt. a kereskedőinek kiszállított autók mennyiségét adja meg, vagyis nem a ténylegesen eladott értéket. Az idei év vesztesei -- a Toyota és a csupán 158-cal kevesebbet, 2776 személykicsit eladott Nissan kivételével -- a japán márkák, s közéjük tartozik a Suzuki is (lásd táblázatunkat).
A Honda december végéig 1573 autót adott el, amíg egy évvel korábban 2098-at; a Mitsubishi 788-at a 971-gyel szemben; a Mazda-eladások pedig 1275-ről 675-re csökkentek.
A legkeresetteb személygépkocsik tízes listáján ugyanakkor nagy átrendeződéseket tapasztalhatunk, hiszen az elmúlt év végi állapothoz képest a Ford a hatodikról a tizedik helyre esett, a Daewoo már csupán a nyolcadik, míg a Renault, a Peugeot és a Toyota előbbre lépett.
A haszongépjárművekből a múlt év során 30 123 talált gazdára, ami csupán 0,4 százalékos növekedés a korábbi évhez képest, míg 1999-ben 8 százalékkal bővültek az eladások. A legnagyobb előrelépést a motorkerékpár-kereskedők érték el: a kétkerekűekből 2062-t adtak el, ami 11,4 százalékos növekedésnek felel meg.

Az előrejelzéseknek megfelelően a személygépkocsi-kereskedelem újabb rekordévet zárt, ha az eladások bővülése nem is éri el a várt 10 százalékos szintet, ami már önmagában is feleannyi volt, mint 1999-ben. D. K.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.