Mára helyreáll a forgalmi rend
Vasárnap, majd hétfőn is törölni kellett a Malév New York-i járatát, így összességében 206 utasról kellett a társaságnak gondoskodnia. A társaságnak jelenleg három, hosszú távú repülésre alkalmas Boeing--767-es gépe van, amelyből egy utasokat szállított Dél-Afrikába, kettő pedig vasárnap, illetve hétfőn meghibásodott. (A gépekből kettő a menetrend szerinti forgalomban közlekedik, egy pedig tartalék gép.)
A vasárnap leállt Boeinget sikerült megjavítani, s ez vitte az utasokat hétfőn Bangkokba, ám a másik gépet alkatrészhiány miatt még nem tudták megjavítani, így hétfőn is törölni kellett az amerikai járatot.
Keddre azonban a tervek szerint helyreáll a forgalom -- közölte Kocsi Margit szóvivő --, hiszen a KLM kisegítette a Malévet a szükséges alkatrésszel. Így ez a gép is üzembe állhat legkésőbb szerdára. Időközben megérkezik a dél-afrikai chartergép is, így kedden már normál időben indulhat a tengerentúli járat, szerdára pedig már tartalék gépe is lesz a légitársaságnak.
Mint a szóvivő elmondta, bizonyára nem tesznek jót a Malév hírnevének ezek az esetek, ám azt jó tudni, hogy a légitársaságnál jellemző a túlbiztosítás. Így a legkisebb hiba észlelése esetén sem kockáztatnak, inkább nem indul el a járat. Hasonló esetekben egyébként már többször is kiderült, hogy apró hiba miatt fogtak vissza gépet, ami nem veszélyeztette volna az utasok biztonságát.
A Malév számára egy-egy ilyen meghibásodás jelentős többletkiadást jelent, hiszen az alkatrészbeszerzés és a javítás is tetemes költség. Emellett az utasokat is magas színvonalon kell ellátni. Az viszont, hogy más légitársaságok járataival utaznak a célvárosba, általában nem jelent többletkiadást. A légitársaságok ugyanis elfogadják egymás jegyeit, és ha van hely a gépen, átszállással el tudnak utazni az utasok. A szóvivő sem a tavalyi hasonló esetek, sem a mostani eset költséghatásairól konkrét számot nem tudott mondani.


