Mégis lesz "magyar" terepjáró
Áprilisban megkezdődhet az Auverland terepjárók sorozatgyártása, miután a napokban megszületett a végső elvi megállapodás az Ikarus és a Ceit Kft. között, amelyet az Auverland-Sovamag is jóváhagyott -- tájékoztatta lapunkat Baán Barnabás, a francia cég magyarországi vezérképviseletének, a Ceit Kft. vezetője.
A kezdeti tervek szerint évente legkevesebb 300 kocsi készül Mátyásföldön, de az exportlehetőségek révén ez a mennyiség egy év alatt is megtöbbszöröződhet. A turbódízelmotorral meghajtott kétüléses terepjáró nettó fogyasztói ára 3,7-3,8 millió forint lesz.
Az Auverland-Sovamaggal 1999 óta tervezett közös terepjárógyártás megkezdése egy éve csúszik. Szeptemberben már karnyújtásnyira látszott a szerződés aláírása, ám az Auverland családi vállalkozás gazdasági nehézségei miatt megváltozott a tulajdonosi szerkezet: az Ikarusnak a japán Itochu kereskedőházzal újra kellett kezdeni a tárgyalásokat. Mindez azért jött rosszkor, mert Mátyásföldön nagyon készültek a Honvédelmi Minisztérium gépjármű-beszerzési tenderére, amelyben komoly szerepet szántak az Auverland/Ikarus terepjárónak.
Székely Zsolt, az Ikarus Rt. vezérigazgatója január elején úgy tájékoztatta lapunkat, hogy az Ikarus leányvállalata, az Off-Road Kft. bármikor megkezdhetné a terepjárógyártást, amely nem pusztán összeszerelés lenne. A motor, az osztómű, a felfüggesztések és a sebességváltó jönne Franciaországból, de az alváz, a karosszéria és számos kisebb alkatrész Magyarországon készülne.


