BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mégis lesz "magyar" terepjáró

Elhárultak az akadályok a francia Auverland terepjárók magyarországi gyártása elől. Értesüléseink szerint az eredeti tervnél több mint egy évvel később, várhatóan áprilisban megkezdődhet a sorozatgyártás az Ikarus mátyásföldi telepén.

Áprilisban megkezdődhet az Auverland terepjárók sorozatgyártása, miután a napokban megszületett a végső elvi megállapodás az Ikarus és a Ceit Kft. között, amelyet az Auverland-Sovamag is jóváhagyott -- tájékoztatta lapunkat Baán Barnabás, a francia cég magyarországi vezérképviseletének, a Ceit Kft. vezetője.
A kezdeti tervek szerint évente legkevesebb 300 kocsi készül Mátyásföldön, de az exportlehetőségek révén ez a mennyiség egy év alatt is megtöbbszöröződhet. A turbódízelmotorral meghajtott kétüléses terepjáró nettó fogyasztói ára 3,7-3,8 millió forint lesz.
Az Auverland-Sovamaggal 1999 óta tervezett közös terepjárógyártás megkezdése egy éve csúszik. Szeptemberben már karnyújtásnyira látszott a szerződés aláírása, ám az Auverland családi vállalkozás gazdasági nehézségei miatt megváltozott a tulajdonosi szerkezet: az Ikarusnak a japán Itochu kereskedőházzal újra kellett kezdeni a tárgyalásokat. Mindez azért jött rosszkor, mert Mátyásföldön nagyon készültek a Honvédelmi Minisztérium gépjármű-beszerzési tenderére, amelyben komoly szerepet szántak az Auverland/Ikarus terepjárónak.
Székely Zsolt, az Ikarus Rt. vezérigazgatója január elején úgy tájékoztatta lapunkat, hogy az Ikarus leányvállalata, az Off-Road Kft. bármikor megkezdhetné a terepjárógyártást, amely nem pusztán összeszerelés lenne. A motor, az osztómű, a felfüggesztések és a sebességváltó jönne Franciaországból, de az alváz, a karosszéria és számos kisebb alkatrész Magyarországon készülne.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.