Az induló utasok 2000. évi 13 dolláros terminálhasználati díja (amit a köznyelvben helytelenül repülőtéri illetéknek neveznek) az idén január 1-jétől 2,25 százalékkal nőtt Ferihegyen -- mondta érdeklődésünkre Vértes Sándor, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) gazdasági igazgatóhelyettese. Ezzel ebben az évben 13,35 dollárra változott a tarifa, amivel a budapesti légikikötő az európai középmezőnyben van. A költségalapon képzett terminálhasználati díjból származik a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő (FUF) Kft. (melyben az LRI üzletrésze 66 százalék) árbevételének mintegy 50 százaléka.
Drágult az év első napjától a repülőgépek leszállási díja is. Az átlagos drágulás 18 százalék. Ezen belül a 25 tonna feletti repülőgépek után a tavalyi tonnánkénti kilenc helyett 10,6 dollárt kell fizetni, míg a 25 tonna alattiak esetén hét dollárról 8,6-re emelkedett a tonnánkénti leszállási díj. Egy Boeing--737-200 típusú repülőgép például 54 tonna, a 737-300-as 56,5, a 737-400-as pedig 64,6 tonna. A leszállási díjak teszik ki az LRI éves árbevételének egyötödét-egyhatodát.
A postai szolgáltatások díjai -- a Magyar Posta Rt.-től kapott tájékoztatás szerint -- 2001. január 1-jétől átlagosan hat százalékkal emelkedtek. Belföldön például a szabványméretű levél díja (30 grammig) helyben a tavalyi 29 forintról 31-re, a távolságié 34 forintról 36-ra növekedett. A levelezőlap tarifája helyben 26 forintról 28-ra nőtt, és ugyanannyiba kerül a távolsági is. A szabványméretű levél díja a közvetlen szomszédos országokba 34 forintról 36-ra emelkedett, egyéb európai országokba 110-ről 140-re, más államoknál pedig 120-ról 150-re. A csomagok belföldi postai díja két kilogrammonként például 320 forintról 360-ra változott az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.