A nagyközönséget csütörtöktől fogadó 71. Genfi Nemzetközi Autószalon tegnapi sajtónapján az autógyártók vezető képviselői üzleti és modellfejlesztési terveikről adtak tájékoztatást. A BMW konszern jól kezdte az új esztendőt: az első két hónapban 10 százalékkal több autót szállított ki -- mondta Joachim Milberg elnök. A kezdeti sikerek alapján Milberg arra számít, hogy 2001 jobb forgalmi hasznot hoz az 1997-es magas szintnél is. 1997-ben ez az arány 4,2 százalék volt. A konszern 1999-ben a Roverrel kapcsolatos ráfordítások miatt csak 3,2 százalékos megtérülést ért el az autóeladásokból. A tervek szerint 2004-ben piacra kerülő kisautó, az Einser (egyes) gyártóhelyéről egyelőre nincs döntés, de a balti köztársaságok mellett még más európai államok is versenyben vannak.
A Toyota Europe főnöke kizárta, hogy a legnagyobb japán cég részesedést szerezne a DaimlerChryslerben. Miután a márka az idén januárban első ízben szerzett 4 százaléknál nagyobb piaci részesedést Európában, tartja magát ahhoz a tervhez, hogy 2005-re részesedése 5 százalék legyen, ami 800 ezer kocsi eladását jelentené.
Nem keres szövetségest piaci terjeszkedéséhez a PSA Peugeot/Citroen-csoport sem. A cég vezérigazgatója úgy véli, hogy saját erőből is képesek a fejlődésre, és a jövőben a dél-amerikai és a kínai piacra koncentrálnak.
A Ford, amely európai luxusmárkái közül a Jaguar "X-type" kiskategóriás luxuskocsit helyezte a kiállítás középpontjába, egyelőre a jövő évben vár nyereséget. Az amerikai gyár alelnöke szerint erre az évre az a terv, hogy az európai piaci részesedés egy százalékkal, 9 százalékra emelkedjen. Az AP hírügynökség arra emlékeztet, hogy a Ford 1994-ben még 12 százaléknál nagyobb európai piaci szeletet tartott a kezében.
A General Motors (GM), az orosz AvtoVAZ autógyár és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) autóipari vegyes vállalatot hoz létre az oroszországi Togliattiban -- jelentette be David J. Herman, az amerikai autóipari óriás alelnöke. A tervek szerint az új vállalat évente 75 ezer Niva 2123-ast gyárt, amelyet "Chevy-Niva" néven hoznak forgalomba, elsősorban az orosz piacon. A 332 millió dolláros beruházással megvalósuló vegyes vállalatban a GM-nek és a togliatti székhelyű AvtoVAZ-nak egyaránt 41,5 százalékos részesedése lesz, a fennmaradó 17 százalék pedig az EBRD tulajdonába kerül. A termelés megkezdése 2002-ben várható, a teljes kapacitás elérését 2004-re tervezik. A Volgai Autógyár öt modellel vesz részt a genfi autószalonon. Oroszországban tavaly egymillió személyautót és kishaszonjárművet adtak el, ezek kevesebb mint 5 százaléka származott importból.
A 18 nyugat-európai ország autópiacán tavaly együttesen 5,3 százalékkal több -- 1,9 millió -- új személyautó talált gazdára, mint 1999-ben -- tette közzé az Európai Autógyártók Szövetsége, rámutatva arra, hogy hetedik éve megszakítás nélkül bővül az értékesítés.
Az Európai Unió 15 tagországában 1,76 millió gépkocsit adtak el, s ez 5,2 százalékos piacbővülésnek felel meg, de -- amint a szövetség jelentette -- az eladások növekedési dinamikája az év utolsó negyedében már lelassult.
Az egyes országok újautó-piacának fejlődése azonban jelentős különbségeket mutatott: Írország és Portugália esetében a növekedés több mint 20 százalékos volt, illetve megközelítette ezt az arányt. Franciaországban 10,6 százalékkal, 414 ezerre fejlődött a piac. Ugyanakkor a magas adószintű Finnországban 7,7 százalékkal kevesebb új autót vásároltak, mint 1999-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.