Budapesten 200 ezer, az ország egyéb részein pedig 140 ezer újságot juttatnak el az olvasókhoz az áprilistól két változatban, külön országos és fővárosi kiadásban készülő, vidéken a megyeszékhelyeken elérhetővé váló Metro hírújságból. Mint azt az ingyenes lapot kiadó Metro Gratis Kft. vezérigazgatója, Kovalcsik József a Világgazdaságnak elmondta, egy-egy vidéki nagyvárosba átlagosan közel 10 ezer lap kerül, az egyes települések lélekszámával arányosan 5--17 ezer példányban. Az, hogy az országos terjesztéssel a Metro elválik a nevét adó közlekedési hálózattól, egyáltalán nem szokatlan a világ számos nagyvárosában jelen lévő újság életében. A terjesztés Budapesten is több lábon áll, a terjesztési pontok kétharmada nagyobb irodaházakban, bevásárlóközpontokban, egyetemeken van, többek között így éri el az újság A, B és C státusú olvasóit.
A Metro ugyancsak országos terjesztését például Hollandiában a belföldi vasúti és távolsági autóbusz-közlekedéshez kötik, Svédország két legnépesebb régiójában, Malmö és Göteborg környékén pedig -- metróközlekedés eleve nem lévén -- indulásától kezdve a városi villamos- és buszhálózaton terjesztik a lapot. Az Orvesto svéd médiakutató szerint egyébként a Metro éppen e térségekben a legolvasottabb, megelőzve a Svenska Dagbladet és a Dagens Nyheter minőségi újságokat is. Azt, hogy a vidéki terjesztéssel egyszersmind Magyarország legnagyobb példányszámú napilapjává váló Metro olvasókat vonhatna el az országos és a helyi napisajtótól, Kovalcsik szerint a már a piacon lévő termékek erős pozíciója nem valószínűsíti. Az országos terjesztésű minőségi napilapok együttesen értékesített példányszáma a vidéki nagyvárosokban ezer és háromezer között alakul, ez az olvasói kör azonban elkötelezett. A saját vonzáskörzetükben példányszámban erősebb regionális napilapokhoz pedig hagyományosan kötődnek az olvasók, mert ezek főként helyi aktualitásokra koncentrálnak. A hozájuk képest több külpolitikai, illetve országos gazdasági, kulturális és sporthírt kínáló ingyenes lap nem alternatívát, hanem kiegészítő, többlet-tartalomszolgáltatást jelent majd -- fűzte hozzá Kovalcsik.
A Metro országossá válását közel 100 millió forintos költségvetéssel március közepén induló országos hirdetési kampány kíséri.