BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áprilistól országos lesz a Metro

Két és fél éves fővárosi működés után országossá válik az ingyenes Metro újság, amelyből egy-egy megyeszékhelyre átlagosan tízezer példány kerül majd. Kiadója szerint eltérő jellege miatt mégsem veszélyezteti majd az országos és helyi napilapok vidéki értékesítését. A nyáron várhatóan piacra kerül a Heti Üzleti Hírek (HÜH) című magyar nyelvű gazdasági hetilap is.

Budapesten 200 ezer, az ország egyéb részein pedig 140 ezer újságot juttatnak el az olvasókhoz az áprilistól két változatban, külön országos és fővárosi kiadásban készülő, vidéken a megyeszékhelyeken elérhetővé váló Metro hírújságból. Mint azt az ingyenes lapot kiadó Metro Gratis Kft. vezérigazgatója, Kovalcsik József a Világgazdaságnak elmondta, egy-egy vidéki nagyvárosba átlagosan közel 10 ezer lap kerül, az egyes települések lélekszámával arányosan 5--17 ezer példányban. Az, hogy az országos terjesztéssel a Metro elválik a nevét adó közlekedési hálózattól, egyáltalán nem szokatlan a világ számos nagyvárosában jelen lévő újság életében. A terjesztés Budapesten is több lábon áll, a terjesztési pontok kétharmada nagyobb irodaházakban, bevásárlóközpontokban, egyetemeken van, többek között így éri el az újság A, B és C státusú olvasóit.
A Metro ugyancsak országos terjesztését például Hollandiában a belföldi vasúti és távolsági autóbusz-közlekedéshez kötik, Svédország két legnépesebb régiójában, Malmö és Göteborg környékén pedig -- metróközlekedés eleve nem lévén -- indulásától kezdve a városi villamos- és buszhálózaton terjesztik a lapot. Az Orvesto svéd médiakutató szerint egyébként a Metro éppen e térségekben a legolvasottabb, megelőzve a Svenska Dagbladet és a Dagens Nyheter minőségi újságokat is. Azt, hogy a vidéki terjesztéssel egyszersmind Magyarország legnagyobb példányszámú napilapjává váló Metro olvasókat vonhatna el az országos és a helyi napisajtótól, Kovalcsik szerint a már a piacon lévő termékek erős pozíciója nem valószínűsíti. Az országos terjesztésű minőségi napilapok együttesen értékesített példányszáma a vidéki nagyvárosokban ezer és háromezer között alakul, ez az olvasói kör azonban elkötelezett. A saját vonzáskörzetükben példányszámban erősebb regionális napilapokhoz pedig hagyományosan kötődnek az olvasók, mert ezek főként helyi aktualitásokra koncentrálnak. A hozájuk képest több külpolitikai, illetve országos gazdasági, kulturális és sporthírt kínáló ingyenes lap nem alternatívát, hanem kiegészítő, többlet-tartalomszolgáltatást jelent majd -- fűzte hozzá Kovalcsik.
A Metro országossá válását közel 100 millió forintos költségvetéssel március közepén induló országos hirdetési kampány kíséri.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.