Február 28-án zár a kecskeméti BigBilla. Szendrő Tamás, a társaság értékesítési vezetője megerősítette lapunk értesülését, hozzátéve azonban: a továbbiakról még nem született végleges döntés. Azt a fölvetésünket, miszerint minden bizonnyal azért határoztak így, mert nem érték el a tervezett forgalmat, Szendrő nem kívánta kommentálni, mint ahogyan ma még az sem világos, mi lesz azokból a terveikből, amelyek egyedül Kecskeméten két további Billa szupermarkettel számoltak.
Mindenesetre az, aki ma végigsétál a Pólus Rónában, számtalan üresen tátongó boltot talál. A 18 300 négyzetméteres létesítményből már korábban távoztak olyan stratégiai partnerek, mint a La Standa és az Office Depot. Kökény Ferenc ügyvezető igazgató azonban optimistán nyilatkozott: szerinte a "20-25 százalékos telítetlenség" még éppen elfogadható, és a ház látogatottsága sem rossz, bár tavaly a tervezett 2,5 millió helyett csak 2 milliót értek el (azaz nagyjából ugyanannyit, mint az előző évben; érdemes tudni továbbá, hogy a "látogató" és a "vevő" nem szinonim fogalmak). 1999-ben a Pólus hivatalos statisztikája 5 milliárdos forgalmat közölt a nyitáskor beharangozott 7,5-8 milliárd forint helyett. A Billa az egyetlen partner volt, amely nem bérelte, hanem megvehette a helyét a Pólusban; Kökény most azt is elújságolta, hogy megállapodtak a visszavásárlásról. A tervek szerint 6000 négyzetméteres, a Billánál tehát majdnem háromszor nagyobb élelmiszer-hipermarket nyit hamarosan, ám a többi -- ma még -- üzleti titok.
A bevásárlóközpontok harcában -- kívülről legalábbis így látszik -- nem a Pólus Róna áll nyerésre. Abban, hogy egyáltalán versenyben van, a Hollywood Multiplex segíti leginkább, bár tulajdonképpen a mozi sem teljesítette az eredeti terveket. Bánsági Zoltán helyettes üzemeltetési vezetőtől megtudtuk: közel 340 ezer nézőt fogadtak 2000-ben, a jegyekből 180 milliós, a büfében pedig 66 milliós forgalmat értek el -- korábban volt olyan elképzelés, hogy 450 ezer nézőt látnak vendégül. 2001-re 216 milliós mozijegy-, illetve 71 milliós büfébevétellel kalkulálnak, ha elérik a 364 ezres nézőszámot.
Szakemberek szerint a kereskedelmi háború 2000. évi menetét kiütéssel a Tesco nyerte, amely tavaly nyitott a 110 ezres megyeszékhelyen, és el is érte 8 milliárdos bevételi tervét. Az idei pozíciói ugyanilyen stabilnak látszanak -- ám a jövő a verseny éleződését jelzi. Bejelentették, hogy hipermarkettel jelenik meg a városban a Cora -- mégpedig nagyobb alapterületen, mint a Tesco --, és nemrég a városházán közszemlén voltak a Metro tervei is. A már évek óta megtelepedett magyar és külföldi cégek, mint a Univer, Spar, Penny Market, szintén állják a versenyt. Abban az egyben ugyanis mindenki egyetért, hogy verseny: van.
A Billa bezárja 2200 négyzetméteres szupermarketjét a Pólus Rónában -- és ez csak az egyik jele az újra föllángoló kecskeméti kereskedelmi harcnak. A Tesco hipermarketje a város másik sarkában elérte célját, és 8 milliárdos forgalmat bonyolított. Hamarosan megkezdődik a Cora és a Metro építkezése is. BALLAI JóZSEF-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.